پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرغ تولیدی کشتارگاه‌های صنعتی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر صادر می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید حسین رضوانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در کشتارگاه صنعتی طیور سپیدان آمل اظهار داشت: مازندران قطب صنعت طیور کشور است و برای بقای آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی افزود: زمانی در مازندران مرغ به صورت سنتی پرورش یافته بوده ولی عرضه سنتی به سمت صنعتی رفته و صنعت مصرف به سمت و سوی بسته‌بندی رفته است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه کشتارگاه‌ها نقشی اساسی در عرضه مرغ با کیفیت در استان را دارند، تصریح کرد: مازندران قطب صنعت طیور بوده و مازاد نیاز استان تولید و باید در حوزه صادرات صنعت طیور تلاش دوچندان داشته باشیم.

رضوانی با بیان اینکه تولید مرغ‌های با کیفیت برای صادرات در مازندران در کشتارگاه‌ها باید بیشتر شود، افزود: 20 کشتارگاه فعال صنعتی در استان داریم و باید تجهیزات خود را برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی و صادرات ارتقا دهد.

وی با اعلام اینکه فضا برای صادرات صنعت طیور مازندران فراهم شده است، تصریح کرد: به سمت و سوی صادرات طیور استان به کشورهای حوزه سی آی اس سوق یافته و اکنون عراق، قطر و بحرین مرغ مازندران صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها مردم مازندران را نسبت به استفاده بیشتر از مرغ‌های بسته‌بندی شده ترغیب کنند، افزود: کیفیت مرغ‌های کشتارگاه‌های مازندران به مراتب بیشتر از استان‌های دیگر است.

رضوانی با بیان اینکه بیش از 40 درصد مرغ زنده استان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، تصریح کرد: کیفیت مرغ‌های تولیدی و استحصال شده مازندران بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های سرآمد در حوزه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است، یادآور شد: مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک با ارگانیک تفاوت دارد و اکنون این ظرفیت در مازندران رو به افزایش است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک برای ترویج مصرف تولیدات داخلی را مدنظر داریم، گفت: در مازندران فعالیت مراکز مرغ بدون آنتی بیوتیک حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در ارتقا سلامت و جلوگیری از واردات داورهای آنتی بیوتیک دار موثر است، افزود: پیش‌بینی می‌شود استقبال فعالان صنعت دام و طیور و کشتارگاه‌های استان در زمینه سوق یافتن به این نوع فناوری تولید بالا شود.

محمد کاوه مدیرعامل انجمن کشتارگاه‌های طیور مازندران با بیان اینکه مازندران به دلیل آب و هوای مناسب بهترین فضا را برای پرورش مرغ دارد، افزود: مازندران استان سرآمد در حوزه تولید و کیفیت دام و طیور بوده است.

وی با بیان اینکه کیفیت مرغ‌های تولیدی در استان مطلوب است، گفت: مردم به مصرف بیشتر کشتار بهداشتی و بسته‌بندی دعوت شوند.

در پایان خبرنگاران رسانه‌های مختلف مازندران از بخش‌های مختلف کشتارگاه صنعتی سپیدان آمل بازدید کردند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.