پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم پای ثابت اهدای خون باشند

0

عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران درباره آخرین وضعیت خون و فرآورده‌های خونی در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: سرد شدن هوا و همچنین شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا موجب کاهش ذخایر خونی مازندران شده است.

وی با اشاره به اینکه ذخیره خون در مازندران در سراشیبی قرار گرفت، تصریح کرد: باتوجه به ادامه روزهای سرد سال برنامه‌ریزی فشرده‌ای برای حضور در روستاها و محلات پرجمعیت را در دستور کار داریم.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران بیان کرد: برنامه‌ریزی برای حضور در روستاها و محله‌ها روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه خواهد بود که در کنار بحث اهدای خون، بحث ویزیت رایگان را نیز خواهیم داشت.

محمدی فیروزجایی با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ بانوان در امر اهدای خون، خاطرنشان کرد: درحال حاضر شاخص اهدای خون در بانوان پایین است که ضرورت دارد بانوان در این این امر خداپسندانه حضور مستمری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه ۱۴ هزار بیمار خاص و ۴۷ مرکز درمانی در تمامی ساعات شبانه‌روز نیاز به دریافت مستمر خون دارند که باید اهداکنندگان پای ثابت اهدای خون باشند، گفت: ذخایر خون در گروه‌های خونی O+ و  A+و B+ در استان کاهش جدی داشته که ضرورت دارد حضور اهداکنندگان پررنگ‌تر باشد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.