پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم فریب لبخند آمریکایی‌ها را نمی‌خورند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی ساری، ضمن تاکید بر پرهیزگاری و رعایت اصل تقوا، اظهار کرد: اهل تقوا کارهای خود را حساب شده و دقیق انجام می‌دهند و از خداوند هراس دارند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) یاران باتقوایی داشت، گفت: متاسفانه این حضرت به دست افراد بی‌تقوا به شهادت رسید، اهل تقوا به بهشت می‌روند و کسانی که بویی از آن نبردند لایق دوزخ خواهند بود.

امام جمعه ساری با اشاره به ادامه ویژگی خدای متعال در خطبه‌های امیرالمومنان، گفت: علاوه بر اینکه خداوند سزاوار ستایش و ولی ستایش است، منتهای حمد هم هست، یعنی ستایش هر موجودی به خدا برمی‌گردد، از هر کسی که تعریف شایسته کنیم به خدا مربوط است چرا که خداوند بی‌نهایت و با عظمت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: برای اینکه بدانیم خدا را چگونه ستایش کنیم لازم است به کتاب خدا مراجعه کنیم، در دعای جوشن کبیر از خداوند با اسامی متعدد یاد شده است، همانطور که ستایش پیامبر اکرم و اهل بیتش را از قرآن آموختیم.

این مسؤول با بیان اینکه مکان هر ستایشی در نزدیکی خداوند باید باشد، اذعان داشت: ستایش خدا بزرگ‌ترین عبادت‌ها است، ذکر لااله الا الله، الحمدالله، شکرلله ما را به خدا نزدیک خواهد کرد.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که جان ما هیچ بهایی جز بهشت ندارد، اظهار کرد: جایز نیست خودمان را به کمتر از بهشت بفروشیم، همه دنیا را هم اگر بدهند در مقابل بهشت به یک چیز پست راضی شدیم و متضرر شدیم.

وی با اشاره به اینکه عزاداری در اربعین حسینی امسال با وجود محدودیت‌های کرونایی، به‌خوبی برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است ولی در  بعضی جاها رعایت نمی‌شود در پی رتبه‌بندی در بخش رعایت این موارد مساجد در جایگاه نخست و رستوران‌ها در رتبه آخر قرار دارند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: گذاشتن ماسک بر صورت، ضدعفونی کردن و شست‌وشوی دست‌ها از مواردی است که رعایت کردنش ضروری است و در همه مکان‌ها چه در مساجد در حین مداحی و چه در رستوران در حین تحویل غذا باید مورد توجه قرار بگیرد، جان این مردم مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با اشاره به پیش رو بودن شهادت پیامبر اکرم(ص) و دو فرزند شهیدش، خاطرنشان کرد: انتظار داریم برگزاری مراسمات و عزاداری‌ها در این روزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد. 

وی گفت: روز وقف را در پیش داریم، وقف؛ یکی از راهبردهای اساسی در حوزه‌های مختلف؛ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که باید توسط مردم جدی گرفته شود، همچنین در روز جهانی نابینایان توقع حمایت از استعدادهای خوب این عزیزان در جهت شکوفایی را داریم، در روز ملی منابع طبیعی هم باید بدانیم که اگر با طبیعت مهربان باشیم طبیعت با ما مهربان خواهد بود. 

این مسؤول یادآور شد: جنگ ارمنستان با آذربایجان در همسایگی ما، در حال انجام است و از آنجایی که ما دشمنانی داریم که می‌خواهند با هر بهانه‌ای جنگ را به زمین ما بکشانند باید مراقبت کنیم.

امام جمعه ساری ضمن بیان شعری از خواجه حافظ شیرازی ادامه داد: مناسبت بعدی روز بزرگداشت حافظ است، بنا بر سروده‌های این شاعر بندگی خدا ضرورت دارد در این راه باید مرد باشیم درمانده شدن و اظهار خستگی جایز نیست.

این مسؤول با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، اعلام کرد: برای برداشتن گامی استوار در آینده باید گذشته را درست شناخته و از اشتباهات درس بگیریم، اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت خواهد نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب آمریکا را خوب می‌شناسد، در گذشته همواره شاهد جنایت‌ها و بدعهدی‌های زیادی از سوی آمریکا بودیم، اگر گذشته را ببینیم امروز با لبخند آمریکا فریب نخواهیم خورد، باید حواسمان باید جمع مذاکرات باشد، نسل آینده باید بدانند که این قدرت‌های کثیف و استعمارگر چه بلاهایی بر سر این مردم آورده است.

 /۸۶۰۴۸/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.