پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم با خرید محصولات بومی و داخلی به اقتصاد مازندران کمک کنند

0

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: شهروندان می‌توانند با خرید محصولات بومی و داخلی برای رونق بخشیدن به اقتصاد استان کمک کنند. 

کامران اصغری صبح امروز در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور مدیران و اعضای شورای هماهنگی استان به میزبانی صندوق بازنشستگی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی است که باید تمام تلاش‌ها در این حوزه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخل استان کمک فراوانی به رشد و شکوفایی می‌کند، تصریح کرد: در این شرایط باید با رونق تولید داخل به حل مشکلات مردم کمک کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: نهضت ساخت داخل زمینه ساز اشتغال‌زایی برای جوانان این مرز و بوم است و مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند راه حل عبور از رکود و حلال مشکلات اقتصادی کشور، توجه به ساخت داخل و توان داخلی است.
اصغری با اعلام اینکه تولیدکنندگان زیادی در استان داریم که با تمام وجود با ارائه محصولات با کیفیت دنبال اشتغال‌زایی هستند، افزود: شهروندان می‌توانند با خرید محصولات بومی و داخلی برای رونق بخشیدن به اقتصاد کمک کنند. 
وی با اشاره به اینکه نقش شهروندان در استفاده از تولیدات داخلی مسئله‌ای است که نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: باید تمام توان و انرژی خود را برای حمایت از تولید داخل بگذاریم و آمادگی داریم هر حمایتی که لازم باشد از تولیدکننده داخلی داشته باشیم.

۷۶ هزار و ۱۹ نفر بازنشسته در مازندران
مصطفی شفیعی مدیر صندوق بازنشستگی مازندران نیز در این جلسه  ضمن تشریح پیدایش نظام بازنشستگی و از کار افتادگی کارکنان دولت از ابتدا تاکنون اظهار کرد: در اجرای سیاست تمرکز زدایی و تسهیل در ارائه خدمات، اولین نمایندگی در سطح کشور در استان مازندران با هدف رسیدگی به کلیه امور برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه در سطح استان و هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مشمول در سطح استان در سال ۷۷ تاسیس شد. 
وی تصریح کرد: تعداد بازنشسته در استان ۷۶ هزار و ۱۹ نفر در ۸۹ دستگاه اجرایی است که آموزش و پرورش ۴۶ هزار و ۹۹۵ نفر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹ هزار و ۱۲۷ نفر، اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان ۱۹۰ نفر و سایر دستگاه‌ها ۱۹ هزار و ۷۰۷ نفر بازنشسته دارند.
مدیر صندوق بازنشستگی مازندران چالش‌های روبروی صندوق‌های بازنشستگی را عدم تناسب بین ورودی و خروجی صندوق، عدم رعایت سقف حقوق، دریافت حقوق و مستمری های طولانی مدت (طلاق های صوری)، عدم تناسب افزایش حقوق با نرخ تورم و پایین بودن سن بازنشستگی دانست.
شفیعی با اشاره به اینکه وام ضروری بازنشستگان در دوره جدید از ۵ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان افزایش یافت، افزود: وام قرض الحسنه صندوق بازنشستگان طی سال گذشته و امسال در استان برای ۱۷ هزار نفر پرداخت شد.
وی گفت: در بخش بیمه تکمیلی درمان، یکی از برنامه‌های مصوب صندوق بازنشستگی در جهت افزایش رفاه بازنشستگان اجرای بیمه اجتماعی است و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود.
مدیر صندوق بازنشستگی مازندران ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد قرارداد بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی انعقاد قرارداد به صورت صندوق است که منجر شده تا امکان حمایت از بیماران خاص اجرای طرح بسته حمایتی ارائه خدمات با سقف تعهدات فعلی میسر شود.
شفیعی از ساخت و تجهیز خانه‌های امید در راستای مصوبات سفرهای هیئت دولت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش برای ارتقای نشاط و امید در زندگی بازنشستگان، ایجاد تعامل، تفاهم و همبستگی میان بازنشستگان دستگاه‌های مختلف در هر استان،ارتباط مستمر با بازنشستگان و جلب مشارکت فعالانه آنان به منظور حضور در برنامه های مختلف، برقراری ارتباط با دستگاه‌های اجرایی برای آشنایی با مسائل دوران بازنشستگی و جلب مشارکت آن‌ها،برگزای دوره های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بازنشستگان و برقراری ارتباط و دیدار بازنشستگان با یکدیگر به منظور تبادل تجربه ها دربخش های مختلف فرهنگی اجتماعی و… از مهم ترین اهداف راه اندازی خانه های امید است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در پی بارش برف سنگین در استان گیلان بعد از دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمام دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه برای رسیدگی به مشکلات مردم، از اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خواسته شد طی نامه‌ای که از سوی وزارتخانه ارسال شده است کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان را به آسیب دیدگان برف استان گیلان جمع‌آوری و کمک‌ها با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان توزیع شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.