پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردمی کردن اقتصاد ماموریت بسیج است/ فصل نوین در اشتغال محرومان

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زهرایی بعدازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اشتغال استان مازندران با بیان اینکه فلسفه وجودی بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، افزود: بسیج برای این منظور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج متولی اقتصاد وو محرومیت زدایی در کشور نیست، بلکه دستگاه‌های مختلفی در این بخش متولی هستند، افزود: بسیج به دلیل ریشه مردمی داشتن و داشتن ۱۶۰ هزار رده مردمی دارای شبکه وسیعی است و ورود بسیج به کارهای مختلف، پول محور و تجهیزات محور نیست بلکه ظرفیت ساز و نهاد بین بخشی است.

وی با بیان اینکه بسیج حنجره و فریاد مردم است، تصریح کرد: همچنین بسیج حلقه واسطه و ابرحلقه بوده که از گروه‌های مختلفی مانند حلقه‌های صالحین، پایگاه‌های مقاومت و غیره برخوردار است.

زهرایی کمک به مردمی کردن اقتصاد را هدف ورود بسیج به اقتصاد ذکر کرد و گفت: مدیریت خدمتگزاری نزد اقتصاددانان و صاحبنظران جهان نیز پذیرفته شده است و نظریه اقتصاد مقاومتی پارادیم مدیریت اقتصادی بوده و برخی از کشورها از این مدل‌ها بهره می‌گیرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داد و ثابت کرد که باید به اقتصاد مقاومتی، نگاه به درون و اتکای به آن توجه کنیم.

وی افزود: توانمندسازی و آموزش مردم، برندسازی از جمله مأموریت‌ها است و در این راستا تفاهمنامه های مختلفی با دستگاه‌های مختلف مانند حفاظت از جنگل‌ها، بیابان زدایی، توسعه کشت در اراضی شیبدار و غیره انعقاد کرده‌ایم.

زهرایی آموزش تعاونی‌ها را از دیگر تفاهمنامه های منعقدشده یاد کرد و گفت: مازندران به عنوان استان پیشرو در حوزه تولید به شمار می‌رود و مرکز آموزش و توانمندسازی بسیج در استان فعال شده است و فصل نوینی برای اشتغال محرومان و مستضعفان در کشور رقم خواهد کرد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح‌هایی در حوزه‌های مختلف در استان با همکاری بسیج سازندگی در دست اجرا است، زراعت چوب، طرح‌های اشتغال زا، ساخت پل، آبرسانی، جاده روستایی را از جمله طرح‌ها بیان کرد.

وی یادآور شد: همچنین قرار است یک ملیون مترمکعب زراعت چوب در استان با همکاری بسیج سازندگی محقق شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت اشتغال استان در اختیار بسیج قرار می‌گیرد، زنجیره ارزش تولید و صادرات نیز از موضوعات همکاری عنوان کرد.

کد خبر 5019944
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.