پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مربی که از جیب برای ورزش هزینه می‌کند/ قابلیت حضور 2هزار نفری در تمرینات دو و میدانی زیراب‌سوادکوه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سید علی قربانی متولد ۱۳۷۴ و دارای مدرک کاردانی عمران، متولد سوادکوه است و با کمک استاد خردمند حیدری در مسابقات لیگ دو و میدانی کشور به عنوان سوم گروه دست یافت.

در گذشته عناوینی رشته دو و میدانی را کسب کرد و از سال ۱۳۹۹ زیر نظر خردمند حیدری و محمد اصغری در زیراب تمرینات جدید خود را شروع کرد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه حدود ۷ ماه تمرین سخت کردم و سه ماه آخر آقای حیدری از نظر فنی، مالی و همه‌جانبه کمک کرد تا به موفقیت دست یابم.

* آرزوی حضور در المپیک

قربانی با اشاره به اینکه در مرحله اول لیگ دو و میدانی کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران از تیم مقاومت تهران در ماده ۸۰۰ متر با رکورد یک دقیقه و ۵۶ ثانیه رتبه سوم گروه را کسب کردم، خاطرنشان کرد: مرحله دوم در اوایل شهریورماه در شهر اراک و مرحله سوم هم در مهر‌ماه در مشهد شرکت می‌کنیم و در لیگ د و میدانی کشور تعداد ۹ تیم شرکت کردند.

وی با تقدیر از پیگیری، آموزش و کمک‌های فنی و مالی استاد خردمند حیدری، اظهار کرد: در مسابقات استانی هم عناوینی داشتیم و در سال ۲۰۱۵ در مسابقات استانبول در ۱۵ کیلومتر در سن ۱۹ سالگی عنوان ششم بین‌المللی را به دست آوردم و در مسابقات نیروی زمینی ارتش در لیگ دو و میدانی ۴۰۰ متر امدادی حضور داشتم.

قربانی، گفت: آرزوی حضور در المپیک و کسب مدال را دارم.

*مربی، اسپانسر و روحیه‌دهنده

وی با اشاره به اینکه استاد حیدری درباره شرایط دویدن و ماده دو و میدانی و استقامت صحبت کردند و به پیشنهاد و راهنمایی ایشان در ماده ۸۰۰ متر شرکت کردم، افزود: آقای حیدری مربی و اسپانسر و روحیه‌دهنده است و لطف ایشان برای موفقیت من و دونده‌های دیگر، به هیچ طریق جبران نمی‌شود.

وی بیان کرد: امکانات ورزشی نداریم ولی مالی و انگیزه و مربیگری آقای حیدری کمک می‌کنند و دغدغه‌ای برای ما نمی‌گذارد و به ما روحیه می‌دهد که موفقیت با وجود مشکلات، ریشه‌دار تر و دائمی‌تر است.

قربانی گفت: وقتی استاد خردمند حیدری با استفاده از توانمندی خود با یک تلفن دونده را در تیم‌های لیگ جای می‌دهد به عنوان سرمایه بزرگ ورزشی برای شهرستان و استان ما است.

*آموزش رایگان و حمایت مالی از دو و میدانی سوادکوه

خردمند حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر، بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های و دوری از تجمع داریم، گفت: در سه سال گذشته، ۶۰ دختر و ۵۰ پسر را مربیگری کردم و یک سال آنها را تمرین دادم و به خاطر کرونا تعطیل شد و با شاگردان ویژه دور زمین فوتبال زیراب تمرین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به اندازه کافی دغدغه ورزش ندارند، افزود: بیشتر دکترای هر رشته را همان شهر یا منطقه می‌شناسند ولی ورزشکار معروف را همه می‌شناسند و جامعه، ارزش‌ها را مادی نگاه می‌کند و اگر خانواده توجه نکنند و هزینه نکنند، قهرمان به وجود نمی‌آید.

قهرمان دو و میدانی پیشکسوتان جهان با بیان اینکه خانواده‌ها، حامی مادی و معنوی ورزشکاران باشند، اظهار کرد: از سال ۱۳۶۰ به صورت حرفه‌ای تمرین را شروع کردم و آموزش رایگان برای دو و میدانی دارم و خودم برایشان هزینه می‌کنم و قبل از کرونا کسب عناوین مختلف استانی داشتیم.

*قابلیت حضور ۲ هزار نفری در تمرینات دو و میدانی زیراب‌سوادکوه

مربی دو و میدانی با اشاره به اینکه اگر پیست دو و میدانی در زیراب سوادکوه داشتیم تا ۲ هزار نفر به تمرین می‌آیند، بیان کرد: این استقبال عمومی را می‌بینم و آسیب دو‌ و میدانی کمتر از سایر ورزش‌ها است.

حیدری با اشاره به اینکه شاگرد باشند، امکانات می‌آید و دو و میدانی، ورزش مادر است، افزود: مادر در زندگی همراه با سختی، فرزندان را پرورش می‌دهد و دو و میدانی هم مشقت دارد.

وی با بیان اینکه در سه جلسه، سطح‌بندی می‌کنم و می‌گویم که در چه رشته‌ای موفق می‌شود، اطهار کرد: افراد چاق می‌توانند دیسک پرت کنند و فرد قد بلند برای ارتفاع استفاده می‌شود و از شهرهای دیگر برای آموزش، تماس می‌گیرند و من وقت ندارم.

خردمند حیدری گفت: خانواده‌ها، فرزندان خود را برای دو و میدانی بفرستند تا فرزندان آنها، سالم بمانند و خودسازی و ادب در این رشته بالاتر است.

دارنده عناوین مختلف دو و میدانی بین‌المللی، گفت: هر روز ۱۰ کیلومتر می‌دوم و زمستان تا ۳۰ کیلومتر هم دویدم.

گزارش از عمران اکبرنژاد و محمود ابراهیم‌نژاد

 /۸۶۰۱۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.