پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک در مدارس منطقه چهاردانگه برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک با شعار “تاکید بر جلوگیری از شوری و افزایش بهره وری خاک” با همکاری جهاد کشاورزی شویلاشت در دبیرستان حضرت خدیجه (س) خالخیل برگزار شد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ به لحاظ اهمیت خاک در زندگی موجودات زنده، دولت‌ها برای نگهداری آن طرح‌های متعددی اجرا می‌کنند و هر ساله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز ۵ دسامبر ( ۱۴آذر) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می کند.

به همین منظور در این روز مراسمی با حضور خلیلی ازنی رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، اکبری کارنامی معاون پرورشی و  علیزاده رئیس جهاد کشاورزی شویلاشت برگزار شد و از فعالان عرصه حفاظت از خاک و  محیط زیست تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

همچنین در این مراسم دانش آموزان عرصه حفاظت از خاک، آثار خود را که در این راستا خلق کرده بودند، به نمایش گذاشتند.

خاک منبع عظیم و ثروت گرانقدری است که بسیاری از مسائل حیاتی و نیازهای ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است، بیش از ۹۵ درصد نیازهای غذایی بشر و درصد قابل توجهی از پوشاک و سایر مایحتاج جمعیت رو به رشد انسان در بستر خاک تولید و تأمین می‌شود این در حالی است که بشر با اقداماتی که در راستای توسعه و زندگی راحت تر انجام می دهد باعث آلودگی و نابودی این مولفه زیستی مهم شده است.

تاکنون یک سوم از خاک کره زمین بر اثر توسعه ناپایدار فعالیت‌های انسانی نابود شده است، با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر، آلودگی خاک به یک تهدید جهانی تبدیل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.