پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم وداع با شهید ابراهیم عشریه در زادگاهش نکا برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، این مراسم با شکوه، در مصلای شهر نکا با حضور مردم شهید پرور، خانواده‌های شهدا و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد و شهروندان نکایی بعد از سه سال درد هجران با این شهید مدافع حرم دواع کردند.

امام جمعه نکا در این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا و منزلت آنان نزد خداوند، گفت: شهدا مصداق بارز” انعمت علیهم” هستند که به بهترین نعمت‌ها رسیده اند.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی افزود: شهدا مایه آبرو و عزت برای انقلاب و نظام هستند و باید این آبرو با حفظ خونشان و حرکت در مسیر شهدا حفظ شود تا خدای نکرده طوری نشود که با برخی از اعمال ما آبروی نظام و شهدا از بین برود.

وی گفت: همه ما در قبال شهدا و خانواده‌های آنان مسئول هستیم و باید در پاسداشت نام و یادشان تلاش کرده و ادامه دهنده راستین راهشان باشیم.

شهید ابراهیم عشریه سه سال قبل به همراه ۱۲ نفر از دیگر همرزمانش در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید. پیکر این شهید ابتدای هفته جاری به وطن بازگشت و در اختیار معراج شهدای تهران قرار گرفت.

اردیبهشت سال ۹۵ پس از نقض آتش بسی که با وساطت سازمان ملل در سوریه برپا شده بود ،۱۳ تن از رزمندگان مازندرانی مدافع حرم در شهرک خان طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

مراسم وداع با پیکر این شهید که روز پنجشنبه به مازندران رسید در مسیر رسیدن به زادگاهش در مناطق مختلف استان از جمله مسجد روستای لالیم شهرستان میاندرود و گلزار شهدای بهشهر برگزار شد.

پیکر پاک شهید عشریه قرار است ساعت ۹ صبح فردا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب شیعه در شهر نکا برگزار و سپس در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شود.

شهید ابراهیم عشریه یکی از مربیان و اساتید تاکتیک فنون نظامی و فارغ‌التحصیل دانشگاه افسری امام حسین (ع) بود که برای در اختیار گذاشتن دانش نظامی‌اش به عنوان یک مستشار به سوریه رفت و در همین جبهه نیز به شهادت رسید.

شهید ابراهیم عشریه ۲۰ اسفند ۹۴ لباس مدافعان حرم را بر تن کرد و ۳۵ روز بعد در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه العیس سوریه به شهادت رسید.

۷۳۳۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.