پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در نوشهر برگزار شد

0

ایسنا/مازندران صبح امروز مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت روز نیروی دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در این با اشاره به شعار نیروی دریایی “راه ما راه حسین است” اظهار کرد: راه امام حسین عزتمندی، لذت طلبی، ایثار و شهادت طلبی بوده که نیروی دریایی آن را شعار خود قرار داده است.

وی  با بیان اینکه مولفه‌های عزت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی چند چیز بوده که مردم به عنوان نخستین مولفه آن هستند، تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام مردمی است و این مردم هستند که همواره از حکومت و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کردند.

امام جمعه نوشهر ذات انقلاب را به عنوان دومین مولفه عزت و اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: ذات انقلاب از مولفه‌های قدرت است یعنی چه در ایدئولوژی انقلاب و چه فرهنگ و تفکرانقلاب عزت و قدرت خوابیده است، همچنین فرهنگ علوی، عاشورایی و مهدوی در این انقلاب وجود دارد.

مشایخ خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح کشور نیروهایی با پشتوانه مردمی و اقتدار است و باید گفت امروز نیروهای مسلح ما از کرامت بالایی در دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با همه امکانات و تجهیزاتی که دارد از عوامل عزت این کشور است، افزود: در گذشته نیروهای دریایی و هوایی دوره تحصیلات خود را در خارج از کشور می‌گذراندند البته تنها آموزش نبود بلکه زیر سلطه آن‌ها بودند و کشورهای خارجی خط مشی نیروهای ما را مشخص می‌کردند اما امروز با کرامت بالا و عزت در داخل کشور با اساتیدی که اهل همین کشور هستند، دوره‌ها را آموزش می‌بینند.

امام جمعه نوشهر با تاکید بر اینکه ارتش ایران مهار ناپذیر است، گفت: چراکه روی پای خود ایستاده است و در شرایط تحریم و سخت که در حال حاضر حاکم است به توانمندی‌های زیادی دست یافته است، نیروهای مسلح ما توانستند پهپاد پیشرفته آمریکا را ساقط کنند و همچنین موشک‌های پیشرفته کشور ما موجب ترس دشمن شده است.

مشایخ ادامه داد: کشتی‌ها، ناوها و زیردریایی و آنچه که مورد نیاز است سال به سال در حال تکمیل است و همه این‌ها نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی اقتدار خود را در امنیت دریایی  نشان داده است، عنوان کرد: بیشتر تجارت‌ها در دریا صورت می‌گیرد و امنیت آن به وسیله شماها تامین می‌شود.

امام جمعه نوشهر وجود فرماندهی با بصیرت و آگاه و مدبر را از دیگر مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری با درایت خود توانست آتش فتنه را خاموش کند و همواره این کشور را از شر بیگانگان و دشمنان نجات داده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.