پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم تجلیل از خبرنگاران مازندران برگزار شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، حرفه‌ای که شب و روز ندارد، عصر ارتباطات به او نیاز وافر دارد، در اطلاع رسانی نقشش انکارشدنی نیست، باید همواره در پی خبر باشد و با خبر، باید با قبول خطر‌های فراوان، از مرزها نیز گذر کرده و به واقع «خبرنگاری» کند.

خبرنگار صادقانه می ‌نویسد، می‌نویسد برای ساختن فرهنگ غنی می ‌نویسد برای ساختن کشوری آباد و آزاد، برای ساختن بهترین‌ها برای ایران و ایرانی؛ اینان همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ‌ای مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهااست.

روز خبرنگار، روزی است که گویی قلم، این مقدس‌ترین عامل سوگند آسمانی بار دیگر به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت‌گر زندگی تابناک رهپویانی می شود که همواره با قلم پیوندی جاودانه بسته‌اند. روز خبرنگار، سرود ماندن در ورطه نوشتن، حکایت پابرجایی در دنیای کلمات و واژه‌ها و عامل تابندگی دگرباره اندیشه‌های انسانی است.

در ایران اسلامی در دوره هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم، دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تاثیر‌گذار در تاریخ این رمز و بوم است که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی بود که با هدف اطلاع‌رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی انقلابی جبهه، به این معرکه وارد شده بودند.

17 مرداد به یاد محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

فراهم شدن زمینه رفاه خبرنگاران

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران بانوی مازندران در اداره کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر، گفت: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه جامعه دارند که با قدرت قلم و کلام خود جهت احقاق حق تلاش می‌کنند.

سمیه قاسمی طوسی افزود: استانداری و امور بانوان پیگیر مطالبات بانوان است که اکنون مدارک تحصیلی بانوان فارغ التحصیل و زنان تحصیل کرده در حال خاک خوردن است که باید به نوعی شرایط فعالیت آنان در جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: در این زمینه اصحاب رسانه با تعهد و دلسوزی نقش مهمی دارند تا با قلم خود بانوان توانمند را در جامعه معرفی کنند.

قاسمی طوسی گفت: خبرنگاران آزادگی و قلم را در اختیار زر و زور و قدرت قرار ندهند. واقعیت‌های جامعه را ببینیم و در راه توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری مازندران ادامه داد: 30 درصد پست مدیریتی بانوان تا پایان دولت باید اجرا شود که با توجه به عملکردها و توانمندی بانوان در این عرصه می‌توانند اثرگذار باشند که امیدواریم به زودی یک فرماندار زن در استان داشته باشیم.

وی گفت: ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی از دیگر اقدامات بود که در عرضه محصولات تولیدی بانوان بی سرپرست و بد سرپرست تمهیداتی و اقداماتی اندیشیده شد تا مسائل و مشکلات این قشر را تسهیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران قشر زحمتکش جامعه هستند که با توجه به وسعت استان مراسم تجلیل از خبرنگاران یک هفته کم است و باید این ایام بیشتر شود.

محمود شالویی افزود: از میان انبوه منابع حرفهای تازه و نو گفته شود. امید برای همه افراد مهم است که نباید تحت هیچ عنوان مردم را ناامید کرد بلکه همه ارمغان شادی و امید را درجامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام مختاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر نیز گفت: یاد شهدا به ویژه شهید آوینی و شهید صارمی را گرامی می‌داریم که امیدواریم بتوانیم راه، اندیشه، قلم و فکر آنان را به قلم درآوریم.

سیده فریبا حسینی، عضو هیئت مدیره و دبیر کمیته بانوان خانه مطبوعات مازندران نیز گفت: تلاش کردیم در دوره هفتم به دور از حاشیه و سیاسی‌کاری اقدامات موثری صورت دهیم که اکنون از 320 عضو خانه مطبوعات استان نزدیک به نیمی از آنان بانوان هستند.

سیده فریبا حسینی افزود: کانون بانوان خبرنگاران استان راه اندازی شد تا مشکلات خبرنگاران به موقع رفع شود.

در پایان این مراسم از بانوان خبرنگار استان با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.