پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم اربعین حسینی در مازندران باید پرشورتر برگزار شود

0

روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز درباره زائران مازندران به اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، با اشاره اشتیاق مازندرانی‌ها برای زیارت اربعین، اظهار کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ مازندرانی به‌صورت رایگان به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی با اشاره به استقبال از زائران در راه برگشت در سه محور مواصلاتی  چالوس، سوادکوه و هراز، افزود: قرار است موکب در مسیر نکا برای استقبال از زائران مستقر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به ۳۵ موکب فعال مازندران کربلا، نجف و مرز مهران، بیان کرد: مازندران از لحاظ اعزام زائران، کمک به موکب‌ها جز استان‌های برتر انتخاب شد.

سلگی با تاکید بر اینکه برای برگزاری مراسم اربعین به‌عنوان رستاخیز بزرگ حسینی که ثمرات سیاسی، عبادی و معنوی کارهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: باید گفت اربعین در این دنیای  ثمرات و برکات فراوانی به همراه دارد و از جمله ثمره مهم آنکه راه بشریت را تغییر داد.

وی یادآور شد: در استان مازندران به این دلیل که خاستگاه علویان بوده برگزاری مراسم اربعین و توجه به این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید بازخوانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: اندیشه علوی و عاشورایی و این میزان عشق و ارادت به  اهل بیت و سیر تحولات در تاریخ علوی باید توسط دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی تحقیقاتی،  مراکز جریان‌ساز و شبکه‌های اجتماعی بازخوانی شود.

سلگی با تاکید بر اینکه مراسم اربعین در مازندران باید پرشورتر برگزار شود، خاطرنشان کرد: اربعین، آغازگر حرکت شیعی و محور عدالت‌خواهی و مبارزه با استبداد است و مردم بصیر و آگاه مازندران نباید بگذارند عشق به ابی‌عبدالله گسسته شود.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.