پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مذاکره اقتصادی استاندار مازندران با استاندار ولگاگرد روسیه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی پور در جلسه کاری هیأت تجاری مازندران و ولگاگراد به ریاست استانداران دو استان در استانداری ولگا گراد روسیه، اظهار کرد: در گذشته پیشنهاداتی به استانداری مازندران ارائه شد اما جدی گرفته نشد، اما بنده به‌عنوان استاندار مازندران از طرف رئیس جمهور برای انعقاد هر گونه قرارداد اختیار تام دارم.

وی افزود: ما پشتوانه ۱۰۰ درصدی رئیس جمهور را داریم حتی اگر لازم شد برای تعمیق روابط با کشورهای همسایه می‌توانیم روادید را برداریم.

حسینی‌پور اعلام کرد: ما در حال حاضر درک عمیقی از وضعیت کشور روسیه داریم و این مشکلاتی که ناشی از تحریم دارید ۴۴ سال است که با آمریکایی‌ها داریم و در حال مبارزه هستیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: کشور روسیه در طول این سال‌ها همواره در کنار دولت ایران بود و کمک‌های زیادی در مجامع بین‌المللی به ما کرد و ما اکنون آمادگی حداکثر کمک را داریم که در این کریدور بتوانید فعالیت‌های اقتصادی خود را همچون گذشته انجام بدهید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در برنامه داریم که سازوکار مالی منحصر به دو استان را ایجاد کنیم تا مسیر بزرگترین کریدور باز خواهد شد، در این سفر نیاز به کار دیگری نداریم.

وی گفت: در طول سه ماه طی رفت و آمدهای اعضا افراد می‌توانند ظرفیت‌های مازندران را بررسی کنند و راهبردی تعریف شود که در این راهبرد از ظرفیت‌های فراگیر دو استان بهره‌مند خواهیم شد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ظرفیت‌هایی را شناسایی کردیم و نیازمندی‌های خودمان را هم احصا کردیم می‌توانیم پیرامون این نیازمندی‌ها با روسیه همکاری داشته باشیم.

گفتنی است؛ این سفر در راستای سیاست دولت سیزدهم و ایجاد تعامل و دیپلماسی را با کشورهای همسایه در دستور کار قرار داده شد، با توجه به پیشینه تاریخی روابط ایران و روسیه، در این سفر فرصت‌های اقتصادی ۲ کشور به خصوص مازندران با کشور روسیه و فعال کردن کریدور شمال جنوب احصا خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.