پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس مناسب ترین مکان پیشگیری از مواد مخدر است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری صبح سه شنبه در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلمان و مربیان گفت: معلمان پرچمدار دانایی و توانایی هستند و مدارس مناسب‌ترین مکان برای پیشگیری از مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ضرورت پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی را بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح یاریگران زندگی در سه حوزه معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده محور اصلی برنامه‌های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی، رصد سلامت روانی، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را یادآور شد و گفت: همه باید برای رسیدن به مدرسه عاری از اعتیاد حرکت کنیم که مقدمه‌ای برای رسیدن به جامعه‌ای پاک و عاری از اعتیاد است.

مظفری یکی از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی را آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: با نگاه مثبت مدیر کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت پرورشی و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها می‌توان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پایین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و اظهار داشت: با ارائه آموزش‌های مناسب و معرفی خطرات، مضرات و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند.

کد خبر 4917589
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.