پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محیط‌زیست مازندران پروانه شکار صادر می‌کند

0

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری محیط زیست مازندران، براساس این گزارش شکارچیان از ۲۰ آذرماه می توانند با مراجعه به حفاظت محیط زیست شهرستان و تحویل مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت پروانه شکار اقدام کنند که مدت زمان این پروانه نیز ۴۵ روزه است.
روابط عمومی محیط زیست مازندران اعلام کرد که پروانه شکار صرفا برای مازنی های مقیم استان و برای روزهای پنجشنبه و جمعه صادر می شود و تعداد شکار مجاز برای هر شکارچی دارای پروانه نیز برای هر روز سه شکار پرنده وحشی آبزی و یا خشک زی است.
براساس اعلام محیط زیست مازندران برای هر یک از شکارچیان در صورت تایید مدارکشان برای یکی از اماکن آزاد ( خارج از مناطق حفاظتی ) خشک زی و یا آبزی پروانه شکار صادر خواهدشد.
براساس این گزارش شکارچیان باید برای دریافت پروانه شکار که شامل گونه های چنگر معمولی، اردک ها شامل اردک سر سبز، اردک ارده ای، خوتکای معمولی، فیلوش، اردک نوک پهن صادر می شود حدود ۲۲۰ هزار تومان هزینه به حساب محیط زیست واریز کنند.
محیط زیست مازندران اعلام کرد که در صورت اعلام  شیوع آنفلوانزا پرندگان از سوی  سازمانهای بهداشتی و دامپزشکی  و ممنوعیت شکار، تمام پروانه های صادره به صورت خودکار باطل می شود و با شکارچیان متخلف نیز طبق قانون برخورد خواهد شد.
این دومین سالی است که محیط زیست مازندران برای ساماندهی به شکار پرندگان وحشی آبزی و خشک زی اقدام به صدور پروانه می کند و در سال گذشته که برای نخستین بار صدور پروانه شکار طبق آمار حدود ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که در پایان کمتر از ۱۰ هزار نفر واجد شرایط پروانه شناخته شدند.
نداشتن سابقه محرومیت قانونی برای شکار یکی از شرایط اصلی برای صدور پروانه برای متقاضیان است.
در مازندران براساس آمار غیر رسمی حدود ۲۰  هزار قبضه تفنگ شکاری دارای مجوز وجود دارد که پیش بینی می شود با احتساب تفنگ غیر مجاز این آمار به ۱۰۰ هزار قبضه برسد. 
طبق آمار محیط زیست مازندران در سال گذشته آمار شکار غیرمجاز انجام شده از سوی تفنگداران دارای پروانه نسبت به مجازها سه برابر بود.
مازندران با داشتن تالاب های بین المللی میانکاله و چندین تالاب محلی چون سرخرود و لپو و ۸۰۰ آببندان همساله میزبان حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان و بهار گذر با جمعیت ۱.۵ میلیونی است که طبق آمار اعلامی از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور سالانه یک پنجم از این پرندگان به صورت غیر مجاز شکار می شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.