پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محورهای مازندران باز شد/ واکنش رییس مجمع نمایندگان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه  نیوز: مازندران  معاون سیاسی استانداری مازندران بازگشایی محورهای مازندران به روی مسافرین را تایید کرد.

حسین حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محدودیت ورود مسافرین به مازندران با توجه به ایام تعطیلات جهت جلوگیری از تردد بالا انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پایان تعطیلات از امشب محدودیت حضور مسافرین در جاده‌های ورودی مازندران برداشته خواهد شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در واکنش به خبر لغو ممنوعیت تردد در جاده‌های مازندران گفت: ایستگاه های بازرسی سلامت به قوت خود باقی است و عملیات تب سنجی و ارزیابی بیماری کرونا در محورهای ورودی استان انجام می‌شود.

حسین حسن نژاد عصر روز شنبه در پی انتشار خبر لغو ممنوعیت سفر به استان مازندران اظهار داشت: این مسئله به معنای عدم ارزیابی کرونایی نمی باشد.

وی تاکید کرد: تمامی تیم های پزشکی ، درمانی و انتظامی استان در جاده های ورودی مازندران مستقر بوده و به ارزیابی رانندگان و همراهان آنان می پردازند.

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت: اولویت ما سلامت مردم استان بوده و نمی توان در این زمینه تدابیر پزشکی و بهداشتی را کاهش داد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه مردم استان های دیگر و مسافران و گردشگران باید نسبت به وضعیت سلامت مازندران و خود مسولیت پذیر باشند ، گفت: لغو ممنوعیت به معنای اجازه ورود آزادانه و بدون نظارت به مازندران نیست .

وی از مردم خواست تا در شرایط کنونی به استان مازندارن سفر نکنند و با در خانه ماندن امنیت و سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

توقیف خودرو رانندگان مشکوک 

معاون استاندار مازندران بار دیگر بر ارزیابی شرایط جسمی و فیزیکی سرنشینان خودروهای ورودی به استان اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده علائم مشکوک ویروس کرونا خودرو مذکور توقیف خواهد شد و فرد مذکور برای ۱۴ روز در قرنطینه قرار می گیرد.

حسن نژاد اظهار داشت : ارزیابی کرونایی افراد محدود به تب سنجی نخواهد بود و تیم های پزشکی به چندین شیوه افراد را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه برای سلامت مردم مازندران نمی توان ریسک کرد ، گفت: حتی موارد کمتر مشکوک نیز توسط تیم پزشکی مورد قرنطینه قرار خواهند گرفت .

واکنش رییس مجمع نمایندگان مازندران

در پی این اتفاقات ، علی محمد شاعری ، رئیس مجمع نمایندگان مازندران در نامه ای سرگشاده به وزیر کشور که به سرعت رسانه ای شده است از این اقدام دولت انتقاد کرد .

متن نامه شاعری به وزیر کشور بدین شرح است :

جناب دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور

احتراما طبق اطلاع واصله به دستور دولت و وزارت کشور قرنطینه مازندران به علت بیماری خطرناک کرونا ویروس لغو شده است.

با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا هم اکنون در مازندران قرمز و خطرناک اعلام شده و استان مازندران رتبه سوم را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است، مقتضی است دستور فرمائید سریعا به منظور کنترل بیماری واگیردار و خطرناک کرونا استان مازندران قرنطینه اعلام شود و از ورود هرگونه مسافر غیربومی جدا جلوگیری شود.

در غیر اینصورت مسوولیت و تبعات آن برعهده دولت محترم و وزارت کشور خواهد بود.

علی محمد شاعری
رئیس مجمع نمایندگان مازندران

 

واکنش نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی

علی نجفی خوشرودی با اشاره به گسترش کرونا در استان مازندران گفت: متاسفانه وضعیت شیوع کروناویروس در استان مازندران به ویژه شهرستان بابل به وضعیت بغرنجی رسیده که هجوم مسافران به این استان شرایط را سخت‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه سه بیمارستان بزرگ در شهرستان بابل گنجایش پذیرش بیماران جدید را ندارند، افزود: متاسفانه کمبود امکانات اولیه برای پیشگیری و همچنین کمبود تجهیزات و برخی اقلام دارویی مشکلات مردم را مضاعف کرده است که باید مسوولان وزارت بهداشت به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده بابل با تاکید بر اینکه مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه‌هایشان بمانند، گفت: از مردم می‌خواهم در خانه بمانند. مسافرین محترم سایر نقاط کشور برای سلامتی خود و اهالی استان مازندران اهمیت قائل شده و از سفر بپرهیزند.

نجفی تاکید کرد که باید تردد به استان‌های شمالی با محدودیت جدی یا حتی ممنوعیت مواجه شود نه اینکه تصمیم مسئولان استانی از جهات دیگر نقض شود؛ به داد مردم برسید، مردم نباید هزینه برخی مصلحت‌اندیشی‌های غیرضروری را بپردازند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سلامت و جان و روان مردم بخشی از امنیت ملی است، افزود: ابهامات و دوگانگی در آمار فوت شدگان نباید به کوچک شمردن ابعاد این بحران منجر شود، تجربه چین در مهار بحران جلوی چشم ماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.