پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محفل اندیشه‌ورزی رسانه‌های مازندران در شبکه تبرستان تشکیل می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هادی ابراهیمی شامگاه سه شنبه در دیدار جمعی از مدیران رسانه‌های مازندران در ساری با اشاره به اینکه توسعه مازندران نیازمند همفکری و تضارب آرای رسانه‌های پویای مازندران بوده و باید در این زمینه اصحاب رسانه قلمفرسایی بیشتری صورت دهند.

وی افزود: مازندران استانی فعال در حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی بوده و باید از ظرفیت رسانه ملی در مازندران برای معرفی بیشتر کارکرد رسانه‌های محلی مازندران بهره‌گیری بیشتری کرد.

مدیر شبکه تبرستان با اشاره به اینکه محفل اندیشه‌ورزی و اتاق فکر تضارب آرا کارشناسان رسانه ای استان را در شبکه تبرستان تشکیل خواهم داد، تصریح کرد: رسانه استانی مازندران با همکاری فعالان رسانه ای مازندران باید در جهت بیان موفقیت‌ها و نقصان موجود در کارکرد نهادهای اجرایی استان در جهت رفع آن اقدام کند.

ابراهیمی با بیان اینکه جای نقد منصفانه و متعهدانه در بسیاری از رسانه‌های مازندران خالی است، افزود: با تقویت ارتباط بین خبرنگاران و صاحبان رسانه‌های محلی و مکتوب مازندران با خبرنگاران رسانه ملی در استان می‌توانیم به تضارب آرای بیشتر و تقویت کارکرد رسانه در توسعه مازندران برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اعلام اینکه فضای کارکردی در حوزه‌های خبر، سیما و صدای شبکه تبرستان را بروزرسانی خواهد کرد، تصریح کرد: رسانه باید دارای پویایی، تازگی و اثربخشی بیشتری در بین جامعه برای رفع دغدغه‌ها و نیازهای جامعه داشته باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه شبکه استانی تبرستان در جهت بیان نیازها و خواسته‌های مردم استان با بیان واقعیات و نقد منصفانه، خواسته‌های مردمی را از مسئولان واکاوی می‌کند، گفت: در صورتی که رسانه‌های استان برای تقویت شاخص‌های توسعه ای مازندران هدف مشخص و معینی داشته باشند می‌توانند آرمان شهری توسعه یافته و متوازن را برای مازندران رقم بزنند.

عباس رمدانی،  نائب رئیس نظام صنفی رایانه ای کشور و رئیس انجمن صنفی رسانه‌های مجازی مازندران نیز در این نشست با اشاره به تعدد رسانه‌های مجازی در استان، از ضریب نفوذ بالای اینترنت در مازندران نسبت به کشور خبر داد و افزود: این ظرفیت بسیار در بیان کارکردهای نهادهای اجرایی و بیان دغدغه‌های مردمی اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در پیش داریم، تصریح کرد: با همکاری رسانه استانی تبرستان و همه اهالی رسانه مازندران باید کارنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مازندران در 40 سال اخیر را به نحو شایسته و ابزار حرفه ای هنر به مردم بشناسانیم.

حسین قربانی، عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه در گذشته فضای رفاقتی بین خبرنگاران، هنرمندان و برنامه‌سازان شبکه تبرستان با فعالان رسانه ای، فرهنگی و هنری مازندران برقرار نبوده است، افزود: با توجه به سبقه رسانه ای و سیاسی مدیرکل جدید صدا و سیمای مازندران انتظار می‌رود جای معرفی مطبوعات و رسانه‌های مازندران و ارتباط توامان رسانه فراگیر شبکه تبرستان با رسانه‌های محلی مازندران در استان بیشتر تقویت شود.

وی با بیان اینکه مازندران دارای فعالان رسانه ای پویا و اثرگذار برای توسعه استان است که باید از کارکرد این افراد در ارائه ایده و فکر برای روند توسعه ای مازندران کمک گرفت، تصریح کرد: توزیع و انتخاب سوژه‌های مختلف نقادانه توسعه ای استان بین خبرنگاران و برنامه‌سازان شبکه تبرستان و رسانه‌های محلی در قالب نشست‌های هم اندیشی چند جانبه می‌تواند موثر در کارکرد رسانه‌ها برای توسعه همه جانبه باشد.

محسن گرجی نوسری، فعال رسانه ای و سرپرست روزنامه‌های جام جم و جوان در مازندران نیز با اشاره به اینکه رسانه ای که نقاد نباشد تاثیر هدفمندی برای توسعه نخواهد داشت، افزود: مدیران باید از نقدهای منصفانه و هدفمند رسانه‌ها در جهت تعالی بخشی جامعه و استان استفاده کنند.

وی با تاکید بر پرداختن خبرنگاران نشریات استانی و رسانه شبکه تبرستان به گزارشات و سوژه‌های اجتماعی و فرهنگی به صورت توامان برای بیان دغدغه‌ها و نیازهای مردمی، گفت: برنامه‌های حوزه سیاسی و اقتصادی در شبکه تبرستان باید با حضور کارشناسان مطلع تری اجرا شود.

یاسر قربانی، مدیر مسئول نشریه هفتگی عملگرایی و پایگاه خبری صدای طبرستان با اشاره به اینکه پیوستن رسانه‌های استان به دانش روز برای عقب نماندن از قافله توسعه و فناوری در حوزه اطلاعات و اخبار امری ضروری است، گفت: پیشنهاد می‌شود مدیر جدید شبکه تبرستان، برنامه ای را به معرفی رسانه‌های مازندران و اخبار و ستون‌های ویژه و گزارشی نشریات استان اختصاص دهد.

عادل روحی، مدیر مسئول پایگاه خبری اصلاح نیوز نیز با بیان اینکه نقد منصفانه راهگشای توسعه استان است، افزود: در گذشته به دلیل وجود مدیرغیربومی در بدنه صدا و سیما، بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مازندران به درستی به مردم معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید صدا و سیمای مازندران واقف به استان بوده و بومی مازندران است، گفت: انتظار می‌رود برای افزایش مخاطبان شبکه تبرستان، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی به صورت متنوع تر و با حضور کارشناسان مطلع، مجرب و جوان در هر حوزه استفاده شود.

حسن رمضان زاده تیر، مدیر مسئول هفته نامه محلی دل گپ نیز با اشاره به اینکه مدیرکل صدا و سیمای مازندران نیز صاحب نشریه بوده و با مشکلات فعالان رسانه‌های مکتوب مازندران آشنا است، افزود: با تقویت اتحاد و همدلی مدیران رسانه‌های مکتوب و شبکه تبرستان، مازندران در مدار توسعه متوازن قرار خواهد گرفت.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.