پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجموع بیماران بستری کرونایی در مازندران 3 رقمی شد/ 254 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس در مازندران، درحالی ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا به پایان می‌رسد که مازندران برای دومین بار همچنان شرایط قرمز کرونایی را سپری می‌کند.

درست است طی حدود ۱۰ روز گذشته روند کاهشی موارد ابتلا و همچنین بستری را شاهد هستیم اما موضوع نگران‌کننده ترافیک پایان هفته و مراسم‌های عزاداری است که زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

موضوع مهم این است که مجموع بیماران بستری در مازندران که اوایل مرداد ماه نزدیک به دو هزار نفری بود  شبانه‌روز گذشته به کمتر از یک‌هزار نفر رسید که امیدواریم با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از این شرایط  قرمز کرونایی عبور کنیم.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۷۷۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۳۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بابل به ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد ۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۸ بیمار در سطح استان شناسایی شدند و همچنین تعداد ۹۸۵ بیمار در مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.