پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجرمان خطرآفرین زندان‌های مازندران جداسازی می‌شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران،حجت‌الاسلام محمد علی تقوی فرد اظهار داشت: زندان، مکانی برای قطع ارتباط اجتماعی مجرمان با جامعه و مجازات زندانیان همان حبس است در حالی‌ که مددجویان به دلیل وجود عده محدودی از مجرمان خطرساز، مورد تهدید، ارعاب، اذیت و آزار قرار گرفته و با ترس زمان تحمل حبس را سپری می‌کنند که در این راستا نسبت به جداسازی مجرمان نامتناسب از دیگران اقدام می‌شود.

وی افزود: باید اقدامات لازم نسبت به جداسازی برخی زندانیان خطرساز که تعادل روحی و روانی ندارند و یا دارای بیماری مزمن و صعب العلاج هستند صورت گیرد و این افراد در مکان مناسب دیگری نگهداری شوند تا وضعیت آنها مورد نظارت ویژه قرار گیرد.

تقوی‌فرد تاکید کرد: جای برخی بیماران روانی که مرتکب جرم شده در زندان نیست و در بیمارستان‌های تخصصی نیز مکان مناسبی برای نگهداری آنها در نظر گرفته نشده که باید با همت و همکاری اداره کل زندان‌های استان، نیروی انتظامی و دادستان‌ها که درگیر این مسئله هستند در مورد موضوع مذکور تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر مجرمان خطرآفرین، تصریح کرد: باید مکانی برای این افراد در نظر گرفته شود که ضمن درمان نسبت به نگهداری آنها اقدام شود.

در این جلسه مقرر شد تا یک ماه آینده مکان مناسبی برای نگهداری مجرمان فوق الذکر در نظر گرفته شود تا با همکاری مراجع ذی‌ربط اقدامات لازم برای درمان و نگهداری آنها صورت گیرد.

مقرر شد اداره کل بهزیستی و مدیریت برنامه و بودجه نسبت به تامین مکان، نیروی انتظامی نسبت به ارائه طرح و نظارت بر حفاظت فیزیکی، دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل نسبت به امور درمانی آنان، اداره کل زندان نسبت به تهیه امکانات آنان از قبیل غذا و پوشاک مثل سایر زندانیان، اداره بیمه و تامین اجتماعی نسبت به تحت پوشش قرار دادن آنان و دادستان مرکز استان نسبت به نظارت بر تمام موارد مذکور اقدام و نتیجه را ظرف یک ماه اعلام کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.