پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

متقاضیان حج تمتع مازندران هیچ پولی واریز نکنند

0

یکی دو روز گذشته اخباری مبنی بر آغاز واریز بخشی از هزینه حج تمتع سال آینده توسط متقاضیان دارای فیش های بانکی در میان مردم مازندران دست به دست می شود که از سوی حج و زیارت استان تکذیب شد. 

حبیب الله ساداتی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعلا متقاضیان حج تمتع نیازی به واریز پول ندارند و هیچ اطلاعیه رسمی از سوی سازمان حج و زیارت یا رسانه های معتبر اعلام نشده است .

وی با اشاره به اینکه تمامی متقاضیان حج تمتع مازندران در فیش بانکی خود یک میلیون تومان واریز کردند ، افزود: اکنون این میزان با سود در حسابهای متقاضیان قرار دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران به متقاضیان حج و عتبات عالیات توصیه کرد: مردم اخبار مربوط درباره مسائل حج تمتع از پرداخت تا فراخوان را از طریق سازمان حج و زیارت یا رسانه های رسمی دنبال کنند و به اخبار مجازی توجه نکنند.

ساداتی در مورد سهمیه سال آینده مازندران برای حج تمتع و هزینه سفر حجاج گفت: مطمئنا برای سال آینده افزایش سهمیه خواهیم داشت اما هنوز میزان آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه هزینه حج تمتع امسال از ۲۳ میلیون تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متغییر بود ، افزود: رقم سال آینده مشخص نیست و هیچ گمانه زنی مورد استناد نخواهد بود. 

ثبت نامی های حج تمتع اطلاعات خود را ویرایش کنند

مدیرکل حج و زیارت مازندران از افرادی که برای حج تمتع ثبت نام کرده اند خواسته است با مراجعه به سامانه رزرو سازمان حج و زیارت اطلاعات شخصی خود و همراهانشان را به روز کنند.

ساداتی افزود: ثبت نام شدگان حج تمتع (حج واجب) حتما به سامانه اینترنتی www.reserve.haj.ir مراجعه و اطلاعات ثبت نامی خود را بررسی کنند تا در صورتی که نیاز به تغییر داشت یا اطلاعاتی را از قبل ارائه نکردند ، تکمیل و نواقص را رفع کنند.
وی توضیح داد: افرادی که کامپیوتر خانگی یا لب تاپ و اینترنت دارند خودشان می توانند با مراجعه به سامانه رزرو حج این کار را انجام دهند و کسانی که این امکانات را ندارند می توانند به یکی از ۲۵۰ دفتر زیارتی رسمی بروند تا این کار را برایشان انجام دهند.

استان مازندران در حج تمتع سال جاری چهار هزار و ۲۴۵ مسافر به سرزمین وحی اعزام کرد.

آخرین دوره ثبت نام حج تمتع سال ۱۳۸۶ انجام شد و در حال حاضر بر اساس گزارش حج و زیارت مازندران بیش از ۷۰ هزار مازندرانی در نوبت اعزام به این سفر معنوی هستند.

علاوه بر این در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار مازندرانی برای حج عمره مفرده ثبت نام و نوبت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.