پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از کالای ایرانی از اولویت پلیس/ افزایش 40 درصدی جرایم فضای مجازی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، سردار اسکندر مومنی پس از دیدار با یکی از جانبازان نیروی انتظامی در شهرستان قائمشهر در جمع خبرنگاران با تبریک ایام شعبانیه از همکاری و همراهی رسانه ها با نیروی انتظامی در سال 96 و ایام نوروز 97 قدردانی کرد.

مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از کالای ایرانی از اولویت های نیروی انتظامی

وی با اشاره به تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از کالای ایرانی از اولویت های نیروی انتظامی و یک موضوع در رابطه با امنیت ملی است که برای این منظور از همه ظرفیت‌های خود هم در بحث استفاده از کالای ایرانی و هم در بحث مبارزه با قاچاق کالا استفاده خواهیم کرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان کالا و ارز، تصریح کرد: در سال 97 با برنامه ریزی های جدیدتر فعالیت ها برای حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی گسترش خواهد یافت.

مومنی با اشاره به فعالیت 200 تیم عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مراکز غیرمجاز خرید و فروش ارز، تصریح کرد: 50 سایت و کانالی که در التهاب آفرینی بازار ارز نقش داشته اند شناسایی و با هماهنگی مراجع قانونی مسدود شدند.

وی یکی دیگر از اولویت های نیروی انتظامی در سال جدید را کنترل فضای مجازی برشمرد و با اشاره به افزایش 40 درصدی جرایم در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: بیش از 30 درصد کلاهبرداری ها در فضای مجازی روی می دهد و 40 درصد آن مربوط به پیام رسان تلگرام است که متاسفانه با توجه به نبود همکاری مدیران این کانال و دسترسی به اطلاعات کاربران، کشف جرم در این زمینه به سختی امکان پذیر است.

جانشین فرمانده ناجا اجرای طرح های امنیت اخلاقی و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی در سال جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح های دریا خصوصا در نوار شمالی کشور، این طرح برای تسهیل در استفاده مردم از مواهب الهی به اجرا در خواهد آمد و در مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی و هنجار شکنان بر اساس وظایف قانونی، قاطعانه برخورد خواهد شد.

سردار مومنی طرح های انتظامی و ترافیکی را از دیگر اولویت های ناجا در استان مازندران برشمرد و گفت: در حوزه ترافیکی، تصادفات در سال 96 نسبت به سال 95، پنج درصد کاهش داشته است که این دستاورد نشان دهنده توجه مردم به قوانین و هشدارهای انتظامی و همکاری و همراهی سایر دستگاه های اجرایی از جمله رسانه های خبری با پلیس است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، ایمنی راه ها، ایمنی وسایل نقلیه، فرهنگ ترافیک و امداد و نجات را از مهمترین عوامل کنترل تصادفات برشمرد و ادامه داد: ضمن توجه به سهم نهادها و سازمان ها در حوزه ترافیک، پلیس پیگیر ارتقاء خودروها و ایمنی راه ها است.

وی از اجرای طرح های جدید در حوزه 110 خبر داد و گفت: در سال 97 این طرح ها تقویت شده و با توجه به تجمیع خطوط 110، ثمره آن در سال جدید را با کیفی سازی ماموریت ها، سرعت عمل بیشتر و افزایش رضایتمندی مردم شاهد خواهیم بود.

مومنی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد راه اندازی پلیس گمرک، تصریح کرد: با تصویب ساختار و سازمان پلیس گمرک این پلیس با همکاری وزارت اقتصاد به حالت اجرایی خود خواهد رسید و در حال حاضر با فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموریت های پلیس گمرک از طریق این قرارگاه پیگیری می شود.

سردار مومنی از افزایش 50 درصدی کشفیات قاچاق کالا در سال 96 و افزایش 50 درصدی پرونده های بالای 500 میلیون تومانی در سال 96 خبرداد و گفت: اولویت های نیروی انتظامی در سال 97 تمرکز در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استمرار طرح های مبارزه با قاچاق کالا، کنترل مجرمان و باندهای سازمان یافته، تمرکز بر باندهای بزرگ قاچاق کالا و استفاده از روش های اطلاعاتی است.

وی در پایان بیشترین کشفیات در سال گذشته را پوشاک، کفش، پارچه و صنایع مربوط به پوشاک عنوان کرد و گفت: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 97 با طرح های جدیدتر و متنوع تر استمرارخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.