پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مبارزه با عوامل خسارت زا در ۴۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

0

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری ها، آفات و علف‌های هرز در مزارع گندم و جو، گفت: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون با عوامل خسارت زا (آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز) در ۴۴ هزار و ۲۳۵ هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد.

او افزود:سال زراعی امسال ۵۸ هزار هکتار گندم و ۲۶ هزار و ۷۸۱ هکتار جو در اراضی زراعی استان کشت شد که هم اکنون سبز است.

عباسپور با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۳۹ هزار و ۱۵۱ هکتار مزارع گندم استان، گفت: با آفات در ۵ هزار و ۵۶۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار آن علیه حلزون، ۲۸۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با علف‌های هرز در ۲۷ هزار و ۷۴۵ هکتار مزارع گندم مبارزه شد، افزود: با علف‌های هرز پهن برگ در ۷ هزار و ۸۹۵ هکتار، کشیده برگ در ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار و توام در ۱۰ هزار و ۳۳۰ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

عباسپور گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس، آپیروس، لنتور و ویکیلیس صورت گرفت.

او افزود: مبارزه با بیماری‌ها در ۵ هزار و ۸۴۱ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۲۰۵ هکتار علیه سپتوریوز برگی، ۲ هزار و ۲۷۶ هکتار زنگ زرد، هزار و ۳۲۷ هکتار با سفیدک سطحی، هزار و ۹۶۹ هکتار با لکه برگی‌ها و ۶۴ هکتار با لکه خرمایی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون، گفت: مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۵ هزار و ۸۴ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان، افزود: علیه علف‌های هرز کشیده برگ در هزار و ۴۳۳ هکتار، پهن برگ در هزار و ۳۰۸ هکتار و دو منظوره در ۸۲ هکتار و با بیماری‌های سفیدک سطحی در ۲۴۱ هکتار، زنگ زرد در ۱۳۷ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳ هکتار، لکه برگی‌ها (توام) در ۳۸۰ هکتار و لکه خرمایی در ۲۲۷ هکتار مزارع جو استان با استفاده از سموم تیلت، فولیکور مبارزه شیمیایی شد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.