پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مالکیت رایکا بابل کلاف سردرگم

0

به گزارش خبرنگارایرنا، استاندارمازندران برای حمایت از این تیم بابلی که طرفداران بی شماری نیز در این شهر دارد و بنا به درخواست اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان برای گره گشایی از مشکل مدیریتی و مالکیتی تیم پس از زندانی شدن مالکان اصلی وارد گود شد و با تصمیم شورای تامین برای گره گشایی موقت  و ادامه فعالیت این باشگاه در عرصه تیمداری  در لیگ یک فوتبال باشگاههای ایران تا مشخص شدن وضعیت مالکان اصلی از سوی دستگاه قضایی ، 11 آبان ماه امسال  امور جاری تیم شامل جذب بازیکنان، پرداخت هزینه جاری باشگاه ( لباس، خوارک، اعزام تیم به بازی های خارج از استانی) به هادی شکوری یکی از بازیکنان اسبق تیم ملی و خونه به خونه سابق که از قرار برای سرمایه گذاری در این تیم پس از تعیین تکلیف مالکان اصلی نیز پا پیش گذاشت، واگذار شد.
شوک اولیه واگذاری تیم به این بازیکن اسبق تیم ملی باعث شد تا تیم رایکا بتواند در 7 بازی باقی مانده از نیم فصل اول 2 برد، 2 تساوی و سه باخت و در مجموع 8 امتیاز به مجموع امتیازاتش اضافه کند و گرچه نتوانست تیم را از قعر جدول جا کند، ولی امتیازش را با تیم های بالاسری کاهش دهد به گونه ای که حتی با یک تا دو برد در آینده می تواند تا کمرکش جدول خود را بالا بکشد.
تیم رایکا هم اکنون از 17 بازی نیم فصل اول با 13 امتیاز در رده 17 جدول 18 تیمی لیگ یک قرار دارد که 8 امتیاز این تیم پس از واگذاری جدید به دست آمد.
دخالت نمایندگان مالک  محبوس  بر هم زدن معادله تیمی 
هنوز جوهر واگذاری امور جاری و مدیریتی تیم به مدیران جدید براساس تصمیم شورای تامین استان برای جلب رضایت هواداران و جلوگیری از احتمال سقوط تیم به دسته دوم نگذشت که با افرادی که از آنها نمایندگان مالکان محبوس نام برده می شود، به ارکان مدیریتی تیم و کنار زدن غیر قانونی هادی شکوری سرمربی و مدیریت موقت این باشگاه ، معادله بازی را به گونه ای برهم زدن که تیم بار دیگر در دست انداز مدیریتی و مالکیتی گرفتار شد و نتوانست نتیجه بگیرد و روزهای بعد تیم پس از واگذاری موقت که سه شکست پیاپی را رقم زد، ناشی از همین دخالت ها بود.
اگرچه سرمربی تیم که حکمش را تا تعیین تکلیف مالکان اصلی  دردستگاه قضا از سوی شورای تامین مازندران دریافت کرده بود با التیماتوم نمایندگان مالک پا پس نکشید و همچنان مسوولیتش را در تیم بر عهده دارد، ولی بازیکنان تیم که دستمزدشان نیز به دلیل همین بی سرانجامی با تاخیر مواجه شده را نسبت به آینده نگران کرده و تعدادی از آنها با وجود این که به دلیل بدهی احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقال رایکا در نیم فصل دوم رو می رود، کوس جدایی از تیم را سر دادند که در صورت صحت این خروج، تیم رایکا حتی برای داشتن 11 بازیکن ثابت نیز در نیم فصل دوم با مشکل مواجه خواهد شد.
تایید کنار گذاشتن سرمربی رایکا
مدیرعامل باشگاه رایکا بابل می گوید : پس از تصمیم شورای تامین مدیریت امور جاری باشگاه شامل انتخاب سرمربی، بازیکنان، اعزام تیم، خورد و خوراک بازیکنان و سایر هزینه های جاری به جز دستمزد بازیکنان به هادی شکوری یکی از بازیکنان اسبق تیم ملی؛ استقلال و خونه به خونه سابق واگذار شد و ایشان نیز با آمدنش برای وارد کردن شوک به تیم کادر فنی گذشته را کنار گذاشت و خودش این مسوولیت را بر عهده گرفت.
اکبر پرهیزگار در گفت و گو با ایرنا گفت : به دلیل مسوولیت سنگین کادر فنی و تمرکز شکوری در این سمت، ایشان مدیرعامل باشگاه را به بنده واگذار کرد و من به عنوان یک مازنی که پیشتر نیز در برخی تیم های استان این سمت را بر عهده داشتم وارد گود شدم و تاکنون نیز تمام امور جاری باشگاه بدون برجای گذاشتن بدهی ، پیش رفت.
وی اضافه کرد : چند شب قبل یکی از افراد تحت عنوان نماینده مالکان ( محبوس) در تماسی با بنده خواهان برکناری سرمربی تیم و انتخاب فرد جدیدی شدند و گویا حتی گزینه هایی را برای کادر فنی در نظر گرفته و مذاکراتی نیز انجام دادند که من صرفا این پیام را به هادی شکوری ابلاغ کردم و به نظر می رسد این کار بر خلاف تصمیم شورای تامین باشد.
وی خاطرنشان کرد :  دخالت در امور باشگاه در شرایط بدی که تیم ما در جدول دارد، می تواند آینده تیم را با مشکل مواجه کند و حتی احتمال سقوط به دسته دوم را برای ما افزایش دهد و این در حالیست که باید تمام تلاش علاقه مندان باشگاه این باشد که وضعیت موجود تا پایان فصل حفظ شود و راهکاری برای مشکلات پیشرو تیم از جمله پرداخت دستمزد بازیکنان، جذب بازیکن جدید و رفع مشکل احتمالی بسته شدن پنجره نقل وانتقال باشگاه در نیم فصل دوم داشته باشیم.
پرهیزگار افزود : مدیرعامل با حکم هادی شکوری به عنوان مدیریت امور جاری باشگاه انتخاب شده و این حکم در هیات فوتبال استان مازندران نیز به صورت قانونی به ثبت رسید و این رویه نشان می دهد که تمام تصمیم شورای تامین قانونی بوده و دوستان باید تا پایان فصل صبور باشند.
غیر قانونی بودن  برکناری سرمربی 
هادی شکوری که با تصمیم شورای تامین مازندران مسوولیت مدیریت باشگاه در امور جاری را بر عهده گرفت می گوید : براساس این تصمیم ، مدیریت امور جاری باشگاه به ما واگذار شد و اگر بنا به تغییر باشد باید این کار از سوی شورای تامین صورت گیرد نه افرادی تحت عنوان نمایندگان مالکان.
شکوری در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : برکناری کادر فنی و حتی مدیرعامل از سوی نمایندگان مالکان رایکا غیر قانونی است و ما نه تنها کنار نمی رویم که برنامه نیم فصل دوم را برای تقویت تیم در دست اجرا داریم تا بتوانیم با کمک مدیریت ارشد استان مازندران دستمزد بازیکنان را پرداخت کنیم و با رایزنی سازمان لیگ و پرداخت بخشی از بدهی پنجره نقل و انتقال را در صورت بسته شدن باز کنیم.
سرمربی رایکا اظهارداشت : تاکنون نامه مکتوب سازمان لیگ مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقال به دست ما نرسید، با وجود صحت این مشکل با پرداخت بدهی قابل رفع است.
شکوری خاطرنشان کرد : تیم رایکا از لحاظ تیمی در وضعیت خوبی قرار گرفته و می تواند با تقویت تیم در نیم فصل دوم به کمرکش جدول نیز رسید، چرا که اختلاف امتیاز ما با چهار تا پنج تیم بالاسری زیاد نیست و یا یکی دو برد می توانیم جبران کنیم.
وی حاشیه سازی را مهمترین مشکل تیم در شرایط فعلی دانست و اظهارداشت : این حواشی بازیکنان را نسبت به آینده تیم ناامید می کند، ولی ما با حمایت استاندار مازندران و سایر دلسوزان تیم رایکا به خصوص هواداران خوب تیم را تقویت خواهیم کرد.
ماندن مدیران فعلی 
نایب رییس هیات فوتبال مازندران می گوید : واگذاری امور جاری باشگاه رایکا به هادی شکوری با تصمیم شورای تامین استان مازندران و با تایید مسوولان ارشد استانی انجام شد و هیچ فرد دیگری نمی تواند تا مشخص شدن وضعیت مالکان اصلی تیم، نسبت به برکناری این کادر اقدام کند.
هادی خلردی در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در شرایط فعلی تیم رایکا نسبت به گذشته از وضعیت بهتری برخوردار شد و دخالت افراد فاقد مسوولیت به تیم ضربه می زند و این کارشان نیز غیر قانونی است.
در تماس مکرر خبرنگارایرنا در ساری با افرادی که از آنها به عنوان نمایندگان مالکان باشگاه رایکا نام برده می شود، هیچ یک از دو نماینده مالک باشگاه به تماس تلفنی پاسخ ندادند.
مازندران دو تیم در سطح اول فوتبال کشور در رقابت های لیگ برتر و دسته اول دارد که نساجی قائمشهر نماینده مازنی ها در لیگ برتر از 15 بازی گذشته خود با 16 امتیاز در رده دهم جدول 16 تیمی این رقابت ها قرار دارد و تیم رایکا نیز با 17 بازی نیم فصل اول با 13 امتیاز در رده 17 قرار دارد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.