پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازنی‌های علوی تبار سوگوار امام مهربانی‌ها/ حضور هیئت‌های عزاداری چهاردانگه در مشهد مقدس+ تصاویر

با فرارسیدن ۳۰ صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بار دیگر مردم علوی تبار مازندران در عزای آن امام مهربانی‌ها به سر و سینه می‌زنند.

0
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه استان شیعی و علوی مازندران که مرکز تشیع در جهان اسلام بوده از دهها روز باقی مانده به شهادت امام هشتم شیعیان و پس از بازگشت از زیارت سالار شهیدان خود را رهسپار زیارت امام مهربانی‌ها در مشهد می‌کنند.

photo_2016-11-29_06-32-47

امروز نیز در روز شهادت امام رضا(ع) مردم مازندران در شهرها و روستاهای استان با برپایی مراسم‌های عزاداری به سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم سر می‌دهند.

به مناسبت هفته وقف نیز امامزادگان واجب‌التعظیم مازندران مامن امنی برای زیارات و ابراز علاقه عاشقان آل‌الله به فرزندان نبی مکرم اسلام(ص) است.

مراسم زیارت از راه دور و صلوات خاصه امام رضا(ع)، مداحی مادحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برپایی مراسم اطعام‌دهی از ویژه برنامه‌های این روز بزرگ در استان علوی تبار مازندران است.

بیوت آیات عظام و علمای برجسته مازندران نیز در صبح و عصر امروز میزبان دلدادگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای برپایی مراسم‌های عزاداری در رثای امام هشتم شیعیان است.

بیت آیت‌الله صالحی مازندرانی در ساری از ساعت ۱۵ امروز نیز به مناسبت وفات امام هشتم شیعیان مراسم عزاداری برپا خواهد کرد.

۷۲۰ کیلومتر آن طرف‌تر از مازندران نیز ۸ هیئت مذهبی از بخش چهاردانگه در دهه پایانی صفر برای حضور در مراسم شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) خود را به مشهد رساندند.

این هیئت‌های عزاداری امروز و روزهای گذشته در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر اقدام به دسته‌روی و سینه‌زنی کرده و مراسم‌های اطعام‌دهی برپا کردند.

 

photo_2016-11-29_06-32-35

دسنه روی هیئت محبان حضرت مهدی خالخیل در مشهد مقدس

آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان و ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در هیئت‌های عزاداری در مشهد مقدس بار دیگر ارادات و دلدادگی خود را به امام هشتم شیعیان ابراز داشتند.

ربیع فلاح جلودار در جمع هیئت‌های عزاداری مازندران در مشهد مقدس نیز با اشاره به اینکه تربیت حماسی و انقلابی در این نهاد پویا، اثرگذار امکان پذیر است اظهار داشت: در هیئت‌های مذهبی با تربیت جوانان متدین و انقلابی می توان زمینه اصلاح امور جامعه را فراهم کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) فلسفه حرکت و قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر  و اصلاح امور اعلام و بر این اساس اعضای هیئت‌های مذهبی باید پیشگام اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشند.

 

photo_2016-11-28_06-38-46

دکترربیع فلاح، دکتر یوسف نژاد وحجت الاسلام شکریان در جمع عزاداران چهاردانگه ای در مشهد مقدس

 

وی تعمیق باورها و ارزش‌های الهی را از مهم‌ترین وظیفه و رسالت هیئت‌های مذهبی خواند و گفت: تقویت روحیه انقلابی و بسیجی از دیگر کارکردهای هیئت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز اظهار داشت: بیش از ۲۴۰ هیئت مذهبی از سراسر شهرهای مازندران به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به اهمیت مراسم ویژه ایام دهه آخر صفر و با تاکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم آیینی در این ایام افزود: مشهد مقدس باید کانون وحدت همه هیئت مذهبی در این ایام قرار گیرد و هیئت مذهبی باید در جوار این امام همام شور حماسه‌ای دیگر را بعد پیاده‌روی اربعین حسینی خلق کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران هیئت مذهبی را سنگر فرماندهی مبارزه با جریان نفوذ و جبهه جنگ نرم دانست و تصریح کرد: هیئت مذهبی مرکز بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی بوده و باید به‌عنوان یک سنگر مقدس آن را حفظ و پاسداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش برجسته هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی در مبارزه با جریان‌ها و نحله‌های انحرافی و فکری باید از وجود ظرفیت عظیم هیئت مذهبی در مبارزه با این ترفندهای دشمن بیشترین بهره را گرفت و در راستای تقویت هیئت مذهبی باید گام‌های جدی تری از سوی مسئولان برداشته شود.

 

 

photo_2016-11-30_08-35-23

 

photo_2016-11-30_08-35-31

 

 

photo_2016-11-30_08-35-35

دسته روی هیئت محبان مهدی(عج) در مشهد مقدس در روز شهادت امام رضا(ع)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.