پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| 22 استان در جشنواره ملی مرکبات اقوام و عشایر شرکت کردند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائم‌شهر، مهدی محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امسال برای سومین سال متوالی جشنواره ملی مرکبات در  مازندران به میزبانی شهرستان قائم‌شهر برگزار می‌شود.

وی وجود ظرفیت‌ها، توانمندی‌های بالای تولید مرکبات، ذخیره مرکبات و داشتن میادین میوه و خصوصا یک میدان اختصاصی مرکبات و صادرات مرکبات به کشورهای آسیا میانه و خلیج فارس را از مشخصه‌های بارز و دلایل اصلی انتخاب قائم‌شهر به‌عنوان پایتخت و مهد مرکبات مازندران و کشور دانست.

کاظمی، رئیس اداره امور عشایری مازندران نیز از آمادگی 22 استان کشور برای شرکت در جشنواره ملی اقوام عشایر در کنار جشنواره ملی مرکبات در قائم‌شهر خبر داد که حضور 13 گروه فرهنگی و هنری از استان‌های کشور در جشنواره قطعی شد.

وی افزود : جشنواره ملی که با هدف ایجاد همدلی و وحدت اقوام و آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و سنن اقوام مختلف کشور برگزار می‌شود گروه های اقوام عشایر ضمن عرضه محصولات و صنایع بومی و محلی،آئین ها و موسیقی های سنتی دیارشان را برای مردم و شرکت کنندگان در جشنواره اجرا می‌کنند.

جشنواره ملی مرکبات و جشنواره ملی اقوام عشایر تا 16 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان مازندران واقع در قائم شهر برگزار می‌شود.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.