پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران ۲۷۰ شهید برای آزادسازی خرمشهر تقدیم کرده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در ساری با گرامیداشت حماسه مقاومت خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر در سال ۵۹ به رغم مقاومت و حضور میدان به میدان قشرهای مختلف مردم و رزمندگان اسلام، به اشغال رژیم بعث درآمد.

وی با بیان اینکه استراتژی رژیم بعث با مقاومت مردم خرمشهر دچار تغییر شد و آنان را از دستیابی به اهداف محروم کرد گفت: سرانجام پس از ۵۷۵ روز با حماسه و جانفشانی‌های رزمندگان، بسیج و مردم خرمشهر آزاد شد.

وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است و باید تمرین شود تا نسل‌های بعدی از سرزمین مقدس ایران اسلامی خوب دفاع کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به شکل گیری ۱۰ کمیته سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: مازندران در عملیات بیت المقدس نقش ویژه ای داشتند و ۲۷۰ شهید در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم کرده است.

وی گفت: برای آزادسازی خونین شهر در مجموع شش هزار نفر شهید و ۲۴ هزار نفر در کشور مجروح و جانباز شدند و باید این حماسه به نسل‌های مختلف منتقل شود.

سردار ملکی گفت: شرکت در مراسم نمازجمعه، صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح، دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات دفاع مقدس، سخنرانی در خطبه‌های نمازجمعه از جمله برنامه‌های ویژه سوم خرداد در استان است.

وی بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس را امری مهم برشمرد و گفت: صبحگاه قرآنی در همه شهرهای استان برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.