پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران کل میوه شب عید کشور را تامین می کند

0

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر دوشنبه در مراسم سالروز تاسیس سازمان امور اراضی به تامین مرکبات شب عید کشور توسط مازندران اشاره کرد و افزود: همچنین مازندران در برخی از محصولات قطب تولید در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تنوع محصولات کشاورزی در مازندران وجود دارد گفت: امسال حدود ۱۶۰ هزار تن کیوی، مرکبات و نارنگی از کشوربه مناطق مختلف صادر شد و ۶۰ هزار تن مرکبات تولیدی استان مازندران و ۷۰ درصد کیوی صادراتی نیز مربوط به استان است.

وی با عنوان اینکه در مجموع ۱۳۰ هزار تن مرکبات شامل پرتقال و کیوی مازندران به جهان صادر شده است تصریح کرد: این میزان نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته است.

شهیدی فر یادآور شد: روزانه ۵۰ هزار نفر در بخش مرکبات و در بخش برداشت، سورتینگ و سردخانه در استان مشغول فعالیت و اشتغال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ارزش محصولات کشاورزی و ارزش زمین در مازندران بالا است و نقش استان در ارزش اقتصادی کشور قابل توجه است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۲۳ و ۲۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری شد و برای چهار هزار و ۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی مجوز تغییرکاربری صادر و هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

شهیدی فر با اشاره به اجرای طرح کاداستر گفت: این طرح در ۱۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دست اقدام است و این طرح می تواند به بخش کشاورزی کمک کند و ۴۵ هزار هکتار از اراضی اختلافی بین مردم و منابع طبیعی حل و فصل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.