پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران پیشگام در اجرای طرح درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

0

محمدرضا میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: یکی از طرح‌های بسیار موثر دولت سیزدهم در حوزه سلامت، طرح درمان بیماران خاص، نادر و صعب‌العلاج است.

وی افزود: این طرح در سال جاری ۵هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که قرار است در سال آینده به ۱۲هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه فرایند اجرایی این طرح از سه ماه پیش در کشور شروع شد، تصریح کرد: مازندران یکی از استان‌های پیشگام اجرای این طرح است.

میرزایی با بیان اینکه در این طرح با دو روش از بیماران خاص و صعب‌العلاج حمایت مالی می‌شود، ادامه داد: روش نخست ۴۴گروه بیماری شامل بیماری خاص، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز، ام اس به اضافه بیماری‌های اوتیسم بال پروانه‌ای، سی اف، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های روانی و سکته‌های مغزی باید در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ثبت‌نام کنند و با بارگذاری مدارک پزشکی نشان‌دار شوند وقتی نشان‌دار شد از همه خدمات الکترونیکی تشخیصی، دارویی، جراحی و بستری بهره‌مند می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان مازندران ۵هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و از این لحاظ استان رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: باتوجه به اینکه براساس برآورد ۱۳هزار بیمار صعب‌العلاج، خاص و نادر در استان مازندران داریم از همه دعوت می‌کنیم نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

میرزایی یادآور شد: با ثبت‌نام بیماران در این طرح، ۱۰۰ درصد هزینه‌ها در بخش دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌های در بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: طی ۴۵ روز گذشته در استان مازندران ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق صعب‌العلاج بابت هزینه‌های بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اظهار کرد: روش دوم در این طرح پرداخت به بیماران ازطریق تحویل پرونده‌ها و مدارک پزشکی است که شامل ۱۰۹ گروه بیماری مزمن و صعب‌العلاج است.

میرزایی اظهار کرد: شرایط به این صورت است که بیمار اسناد خود را به اداره بیمه سلامت در ۱۹ شهرستان تحویل می‌دهد و کارشناسان بیمه سلامت در اداره کل تایید کرده و بعد از تایید در سامانه سازمان بارگزاری کرده و به حساب این افراد هزینه‌های درمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح هم ۷۰۰ پرونده دریافت شد که از این تعداد ۵۲۶ پرونده رسیدگی و ۴۲ میلیارد ریال به حساب بیماران واریز شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان کرد: همچنین نزدیک به ۲۰۰ پرونده با ارزش حدود ۱.۵ میلیارد تومان نیز در دست رسیدگی قرار دارد.

میرزایی با اعلام اینکه مازندران، رتبه نخست را در جذب اعتبارات صندوق بیماران صعب‌العلاج کسب کرد، تصریح کرد: اداره بیمه سلامت با ۲هزار و ۶۵۰ موسسه پزشکی در استان طرف قرارداد است که موسسات سرپایی تا پایان آذر ماه، موسسات بستری تا مهر ماه تسویه حساب شدند و حساب آبان ماه در حال تسویه است.

وی با بیان اینکه پرداختی تا به امروز به موسسات طرف قرارداد بیش از هزار میلیارد تومان است، گفت: در این زمینه پرداختی‌ها هم به روز است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.