پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران پیشرو در ورزش همگانی

0

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درخصوص وضعیت استان در حوزه ورزش همگانی و روستایی با اعلام اینکه ورزش مازندران نه تنها در ورزش قهرمانی بلکه در ورزش همگانی نیز پیشرو بوده، گفت: در سال ۱۴۰۲ تا این لحظه ۲۷ دوره جشنواره‌های ورزش روستایی و بومی محلی در سطح استان اجرا و ۲۵ دوره مسابقات کشتی محلی لوچو و گیله مردی نیز برگزار شد.

او با اشاره به تاکیدات دولت سیزدهم درخصوص توجه به ورزش روستا، افزود: ۲۶ خانه ورزش روستایی و عشایری در نقاط مختلف تجهیز و در اختیار مردم قرار گرفت.

رجبی اهمیت آموزش در گسترش ورزش‌های بومی و محلی را مورد توجه قرار داد و گفت: ۸۵ دوره آموزشی در یک سال گذشته برگزار و در راستای آن ۱۳ دوره مربیگری تئوری و عملی روستایی و همگانی نیز اجرا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه افزود: برگزاری ۲۹۰ همایش کوهروی، طبیعت گردی، دوچرخه سواری و پیاده روی عمومی بخشی مهمی از اقدامات در همگانی کردن ورزش در مازندران بود که طبق برآورد‌ها بیش از ۱۸۵ هزار نفر از جمعیت استان نیز در این برنامه‌ها مشارکت داشتند.

او ۴ بار میزبانی مسابقات کشوری در حوزه همگانی و روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ورزشکاران مازندرانی در بخش تیمی و انفرادی ۸ بار در مسابقات کشوری صاحب مدال شدند.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.