پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان ۱۰ شهید گمنام می شود/ سکانس آخر فیلم خان طومان

0

سردار عبدالله ملکی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر مازندران به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با اشاره به تدفین و خاکسپاری ۳۲۷ شهید والامقام و گمنام در مناطق مختلف مازندران اظهار داشت: بیشتر این شهدای والامقام در مزار شهدا، محلات، دانشگاه‌ها و یا بوستان‌ها آرام گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۵ یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد، افزود: در این یادمان‌ها از دو تا هشت شهید گمنام آرام گرفته‌اند و از این تعداد ۱۰ یادمان در دست تکمیل شدن است.

فلسفه تدفین شهدای گمنام در شهر

وی با عنوان اینکه در گلزارهای شهدا، شهیدان باهویت و بانام آرام گرفته‌اند، درباره فلسفه خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز فرهنگی، بوستان‌ها، دانشگاه‌ها و غیره گفت: هدف این است تا مردم و قشرهای مختلف از نورانیت و معنویت شهدا بهره مند شوند و این موضوع در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

سردار ملکی یادآور شد: در حال حاضر ستادی نیازمندی‌های استان را از نظر پراکندگی و جغرافیا برای حضور شهدای گمنام بررسی می‌کند و امسال قرار بر این است دو شهید گمنام در رامسر و دو شهید گمنام نیز در دالخانی این شهر خاکسپاری داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در سال جاری حضور ۱۰ شهید گمنام در استان مازندران پیش بینی شده است، افزود: سال گذشته شش شهید گمنام قرار بود در استان تدفین شود که به دلیل کرونا این مسئله لغو و به امسال موکول شد و در سال جاری نیز چهار سهمیه جدید در نظر گرفته شده است.

پیش بینی تدفین ۱۲ شهید گمنام در آلاشت

وی با اظهار اینکه آلاشت تنها شهری در مازندران بوده که شهید گمنام در آن نداریم، گفت: پیش بینی شده به نیت ۱۲ امام ۱۲ شهید گمنام در این منطقه تدفین شود.

سردار ملکی مازندران را از جمله استان‌هایی دانست که میزبان شمار قابل توجهی از شهدای گمنام است و گفت: حضور این شهدا دارای اثراث و برکات فراوانی است و شهیدان با حضور خود، دوستان خود را می‌یابند و منشأ خیر در جامعه می‌شوند.

سکانس پایانی فیلم خان طومان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یادو خاطره شهدای مدافع حرم و حماسه سازان خان طومان با گلایه و انتقاد از بی مهری برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری در حمایت برای ساخت فیلم حماسه خان طومان اظهار داشت: فقط ارشاد مازندران و برخی فرمانداری‌ها در این زمینه پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صحنه‌های نظامی و حماسه خان طومان در منطقه‌ای در خراسان شمالی در حال تصویر برداری است، یادآور شد: ابتدا قرار بود فقط مباحث اجتماعی و زندگی شهدای استان در حماسه خان طومان به تصویر کشیده شود اما در نهایت تصمیم بر آن شد تا بخش نظامی و حماسه خان طومان نیز به آن اضافه شود.

کد خبر 4957062
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.