پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان قصه‌گویان برتر کشور شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی از ویژه برنامه‎های  بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با حضور 35 قصه گوی برتر کشور در مازندران خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی کانون در تهران هم‌زمان با شب یلدا از برگزاری جشنواره منطقه‌ پنج کشور در این استان خبر داد و افزود: از سوی دبیرخانه جشنواره، پنج منطقه برای برگزاری بخش منطقه‌ای تعیین شدند که مازندران سوم و چهارم آذر مجری برگزاری  جشنواره منطقه 5 کشور در ساری است.

محمد علی یزدان شناس اعلام کرد: 35 قصه‌گوی برگزیده هفت استان از میان سه هزار و 264 قصه‌گو  از استان‌های؛ تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی،سمنان، گلستان و مازندران در رقابت با هم‌دیگر قصه می‌گویند تا با رای داوران  5 برگزیده به بخش کشوری معرفی شوند.  

دبیر جشنواره منطقه پنج قصه‌گویی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت قصه‎گویی در کانون  و تاثیر قابل ملاحضه آن به عنوان ابراز تربیتی در ارتباط با کودکان؛ این جشنواره را یکی از فرصت‌های مهم در رشد و توسعه فعالیت‎های فرهنگی و تربیتی استان  دانست وگ فت: با هماهنگی و حمایت سرپرست  استانداری مازندران، صدا و سیما، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری و دیگر دستگاه‌ها و نهادها تلاش شده است این رویداد به نحو مقتضی اجرا شود.

وی با بیان اینکه قصه نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان  دارد بیان داشت: با وجود 40 فعالیت که در کانون صورت می‌گیرد، قصه گویی به عنوان یک فعالیت و ابزار شاخص تربیتی در مراکز فرهنگی و هنری به حساب می آید.

به گزارش تسنیم، بر اساس برنامه‌ریزی دبیرخانه این جشنواره قرار شد هفت قصه‌گو از میان 35 قصه‌گوی راه یافته به بخش منطقه‌ای با حضور در 5 منطقه برای کودکان و نوجوانان شهر و روستا قصه بگویند.

بر این اساس دانش آموزان دو مدرسه روستای شهید مطهری و آرش روستای جامخانه و مدرسه شاهسورانی روستای اسلام‎آباد میزبان قصه‌های برگزیده جشنواره خواهند بود.

اما در بخش دیگر اعزام قصه‌گویان، دو مجموعه خیریه گل یاس و شهرکتاب ساری هم شاهد اجرای قصه‌گویی در مجموعه‎های خود هستند.  این برنامه در راستای ترویج فرهنگی قصه‌گویی و تاثیر قصه به عنوان ابزار تربیتی و آموزشی در کودکان و نوجوانان تدبیر شده است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.