پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان بزرگ‌ترین رویداد ریاضیات ایران شد

0

عسگری نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: مازندران تا چند روز دیگر میزبان بزرگ‌ترین رویداد ریاضیات کشور خواهد بود.

وی افزود: شانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، نهم تا دوازدهم مرداد ماه در پردیس دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: معیارهای انتخاب معلمان برای آموزش ریاضی و ارتقا دانش حرفه‌ای آنان، شیوه‌های موثر در فرآیند یاددهی و یادگیری ریاضیات بخشی از محورهای این همایش ملی ریاضیات است.

نیکزاد با بیان اینکه مازندران از استان‌های دارای اساتید بنام در رشته ریاضی است، افزود: در این همایش چالش‌های آموزش ریاضی مدرسه‌ای، بررسی محتوای کتاب‌های درس ریاضی در پایه‌های مختلف، جایگاه سنجش و ارزیابی در آموزش ریاضی با حضور اساتید بنام ریاضی کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه نقش گروه‌های آموزشی، انجمن‌های علمی، معلمان ریاضی، خانه‌های ریاضیات و دانشگاه‌ها در آموزش ریاضی مدرسه ای از دیگر محورهای مورد بررسی در این همایش ملی است، گفت: آموزش ریاضی ابتدایی به عنوان پایه آموزش ریاضی نیز در این همایش مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای آموزش غیررسمی و کتاب‌های کمک درسی در آموزش ریاضی باید بحث شود، افزود: جنبه‌های گرایش دانش آموزان به ریاضیات و رشته ریاضی را با حضور ریاضی دانان برجسته کشور بررسی می‌کنیم.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.