پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران می‌تواند بازار کشاورزی تمام کشورهای حوزه خزر را در دست بگیرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در دیدار مدیر و معاونان جهاد کشاورزی شهرستان ساری، اظهار کرد: مازندران با وجود ظرفیت‌های بالا در منطقه و دنیا حرف برای گفتن ندارد.

وی افزود: حدود ۸ میلیون تولیدات باغی و کشاورزی داریم که کم نیست و می‌توانیم بازار تمام کشورهای حوزه خزر را به دست بگیریم اما در الفبای صادراتش ماندیم، اینها خیلی کار می‌خواهد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم دریچه صادرات را باز کنیم کشاورزی ما چند برابر جان می‌گیرد و رشد می‌کند، اضافه کرد: زمین‌های شیب‌دار تند اصلا به صرفه نیست که اینها را شخم بزنیم و کشاورزی کنیم، خاک‌هایی که به دریا می‌ریزد و زمین‌هایی که در حال سفید شدن است سرمایه‌هایی هستند که از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه از نظر قیمت هم هر سال در بخشی مشکل داریم، تصریح کرد: امسال قیمت برنج خیلی نسبت به سال گذشته افت پیدا کرد و در سال گذشته در قیمت مرکبات امسال هم قیمت پرتقال تکرار شد.

محمدی لائینی با اعلام اینکه کشاورزی یک جهاد است؛ جهادی که خدماتش برای کشور بسیار قابل توجه و مهم است، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان ساری با دارا بودن ۹۰ هزار هکتار زمین، گیاهان دارویی، فضای گلخانه‌ای، لازم است این ظرفیت در تراز خودش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بر مصرف سموم نظارت چندانی نمی‌شود و این بخش رها شده است، گفت: کار جهاد توصیه نیست بلکه اجرای قانون است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در حوزه سوخت، کشاورزان ما واقعا مشکل دارند، خاطرنشان کرد: باید به دنبال صنعتی شدن برویم که البته نیاز به زیرساخت دارد.

محمدی لائینی بیان کرد: مساله گلخانه، گیاهان دارویی، رفع تداخلات و شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی که اساس کار است جدی گرفته شود تا تولیدکنندگان بدون نگرانی به تولید بپردازند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.