پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| مردم هیچ نگرانی نسبت به تامین و توزیع فرآورده‌های بنزین و نفت گاز نداشته باشند

0

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسین‌علی طالبی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مرکز استان، به میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در منطقه ساری اشاره کرد و افزود: میزان مصرف بنزین در پنج روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

وی افزود  از هفتم تا یازدهم مرداد امسال، حدود 24 میلیون لیتر بنزین در سطح شهرستان‌های این شرکت توزیع شد، این در حالی است که در پنج روز مدت مشابه سال قبل حدود 20 میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

طالبی تاکید کرد: در حال حاضر به اندازه کافی در انبارهای منطقه ساری فرآورده‌های بنزین و نفت گاز ذخیره شده است و مردم هیچ نگرانی نسبت به تامین و توزیع آن نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ذخیره‌سازی مطلوب هیچ مشکلی در تامین و توزیع بنزین وجود ندارد و به طور متوسط روزانه حدود 5.5 میلیون لیتر بنزین از انبار نفت ساری به مقصد جایگاه‌های سوخت ارسال و توزیع می‌شود.

مدیر منطقه ساری، دلیل شلوغی و ترافیک جایگاه‌های عرضه سوخت را شایعه‌سازی دونرخی شدن سوخت، کمبود بنزین و اعتصاب صنف کامیون‌داران دانست و افزود: دامن زدن به شایعات این چنینی، صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد که ذخیره‌سازی‌های ناایمن بنزین در بین مردم و فرصت‌طلبی سود جویان نسبت به احتکار و اختلال توزیع صحیح را به دنبال خواهد داشت.

 گرداب شایعات فرصتی برای سود جویان بنزین

وی نیز گفت: پنجاه گالن بنزین از وانت نیسانی در شهرستان ساری کشف و در انبار نفت شهید اسماعیلی تخلیه شد. طالبی با اشاره به شایعات چند روز اخیر مبنی بر کمبود بنزین و صف‌های تعدادی از جایگاه‌ها، بیان کرد : شایعاتی که در چند روز گذشته با هدف ایجاد تشویش اذعان عمومی در فضای مجازی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز شکل گرفت، باعث شد تا تعدادی از سودجویان اقدام به انباشت بنزین در مخازن غیرمجاز کنند.

طالبی گفت: نیروهای انتظامی در گشت‌زنی به یک دستگاه نیسان باری مشکوک شدند و با بازرسی آن 50 گالن بیست لیتری بنزین کشف و ضبط کردند. ماموران انتظامی پس از دستگیری راننده متخلف و هماهنگی با مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اقدام به تخلیه بنزین در انبار نفت ساری کرده و راننده خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.