پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| قهرمانان و پهلوانان مازنی مسابقات جهانی و آسیایی در ساری تجلیل شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بدون شک مازندران همچون همیشه ضرابخانه طلایی ورزش کشور است. در همه دوران استعدادهای عالی در ورزش مازندران شکوفایی و موجب کسب افتخارات کشورمان در مجامع بین المللی، آسیایی، جهانی و المپیک خواهد بود.

رضا و حسن یزدانی، کمیل قاسمی، بهداد سلیمی، بهادر مولایی، محمد رضا براری، عاشورزاده، نیما و نوشاد عالمیان، مجتبی عابدینی، قیدی و… استعدادهای ورزش استان هستند. در کسب عناوین قهرمانی یا رکود و سقوط آنها در ورزش آسیا، جهان و المپیک مدیران ورزشی نمی‌توانند مدعی سازندگی آنها باشند.

اکثریت این نفرات در 12 ماه سال در اردوهای تیم‌های ملی رفت و برگشت دارند. بنابراین تکلیف و نقش اداره کل ورزش و جوانان در مباحث ستارگان ورزشی کاملاً مشخص است. مازندران بیشترین قهرمان ورزشی را در کشور داشته و این استان شاخص و افتخار ورزش کشور است.‏

مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران آسیایی و جهانی المپیک و پارالمپیک شامگاه چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و جامعه ورزش مازنردان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در دهمین آئین تجلیل از برترین‌های ورزش مازندران گفت: خوشبختانه دولت تلاش کرد بتواند وظایف خود را در پشتیبانی از ورزش انجام دهد که در این زمینه و طی چند سال موفقیت‌های خوبی کسب شد.

حبیب حسین زادگان افزود: با همگرایی و همدلی در سازمان ورزش و بیرون از این سازمان، تلاش شد با مجاهدت‌های فراوان با همدلی قصور و کاستی‌ها را کم کنیم.

وی بیان کرد: موانع و مشکلات پیش روی ورزش مطرح شد که با کمک نمایندگان بخشی از مشکلات را رفع کردیم که باید به موضوع مهم تزریق اعتبارات سالانه توجه شود.

حسین زادگان گفت: باید برای کسب کشف مدال‌های رنگی فراوان ورزشی استعدادهای ورزشی را بیشتر از گذشته پیگیر باشیم که روسای هیئت‌های ورزشی در این میان نقش مهمی دارند.

کسب 1300 مدال توسط ورزشکاران مازنی

وی تصریح کرد: در سال 94 و 95 حدود700 مدال و سال96 حدود 490 مدال کسب شد که در آینده نزدیک از قهرمانان سال96 تجلیل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این نشست گفت: ارزش ورزش استان مازندران با کسب مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی به اندازه یک کشور است که باید قدردان قهرمان و پهلوانان باشیم.

عبدالله رضیان افزود: اهتزاز پرچم خوش رنگ ایران در میادین مختلف ورزشی موجب صلابت و هیبت کشور ایران می‌شود که این افتخارات موجب افتخار نظام است.

وی بیان کرد: باید مسئولان و متولیان ملی و استانی توجه جدی به قهرمانان داشته باشیم و مجلس تلاش دارد زیرساخت ورزشی را فراهم کند و در استان کاستی‌های زیرساختی را رفع کند.

رضییان گفت: بسیاری از پروژه‌های ورزشی مانند سالن‌های ورزشی و پیست دوچرخه سواری نیاز به عنایت جدی وزارت ورزش دارد.

وی با اشاره به صعود تیم نساجی به لیگ برتر ،گفت: خوشحالیم تیمی از استان به لیگ برترصعود کرد که بدانیم این تیم نماینده استان است و به طور همه جانبه حمایت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان ادامه داد: بودجه 27 صدم درصد مالیات برارزش افزوده را افزایش دهیم تا به عنوان منابع پایدار برای ورزش استفاده شود تا به قهرمان کمک شود.

رضیان بیان کرد: مجمع نمایندگان نیز به ورزش و قهرمانان ورزشی علاقه دارد که با تمام توان به قهرمانان کمک می‌کند.

نگاه ویژه وزارت ورزش به مدال آوران مازنی

معاون امور پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: پهنه و عرصه قهرمان پرور مازندران برکسی پوشیده نیست و وزارت ورزش برای مدال آوری و کسب مدال درآوردگاه‌ها به مازندران نگاه ویژه ای دارد.

ژاله فرامرزیان افزود: بیشترین مدال‌ها را استان مازندران داشت و رتبه نخست را درکسب مدال در کشور دارد.

وی بیان کرد: تلاش ما این است مجموع منابع و اقدامات را متناسب با آثار ورزش استان مازندران معطوف کنیم زیرا مازندران قهرمان پرور و به جهت گستره و جایگاه جغرافیایی معطوف به فرهنگ این خطه است که برای ما قابل اهمیت است.

معاون وزیر ورزش گفت: در سال گذشته تمام تلاشمان مجموع منابع 27 صدم درصد، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تحقق یابد و کمک به هیئت‌های ورزشی بودو در سال 96 اعتبارات و کمک به هیئت‌ها ده برابر بیشتر از سنوات گذشته بود.

در پایان مراسم از قهرمانان و مدال آوران مسابقات آسیایی و جهانی تجلیل شد.

گزارش از قدسیه السادات شعبانپور

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.