پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در چنبره مشکلات دپوی زباله و ترافیک گرفتار است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، ولی الله نانوا کناری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد، افزود : دپوی زباله در مسیر رودخانهها و سواحل باعث ایجاد آلودگی چندگانه شده و این موضوع را بارها در مجلس گوشزد کرده ایم و اگر در آینده از این ناحیه بیماری های واگیر در استان شیوع یابد، خسارت های آن برای سلامت انسان ها قابل جبران نخواهد بود .

وی از مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد کرد و با تاکید بر ضرورت حل مسایلی مانند زباله و پسماند، گفت : اگر امنیت کشاورزی استان های شمال کشور تامین شود از نظر برنج به خودکفایی خواهیم رسید .

نانواکناری با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در کشور ، افزود: تنها با دوبار زیر کشت بردن شالیزارها می توانیم به میزانی از تولید برسیم که بتوانیم ۸۰۰ هزار تن برنج را صادر کنیم .

وی یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای گسترش کشت برنج در مازندران را ترمیم آب بندان های استان دانست و تاکید کرد که با این کار ظرفیت این سازه های آبی طبیعی بیش از یک میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

این نماینده مجلس همچنین از ترافیک در جاده های مازندران به عنوان دیگر معضل این استان یاد کرد و خواستار توجه ملی در این بخش با اختصاص اعتبارات ملی شد.

نانواکناری گفت: در شرایط حاضر مسافران و بومیان چندین ساعت در جاده های استان در ترافیک گیر می کنند و این مشکلی است که انتظار می رود هر چه زودتر با حمایت ویژه دولت و وزارت راه و شهرسازی حل شود تا روح آرامش به مازندران برگردد.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.