پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در صادرات محصولات کشاورزی فاقد زیرساخت مناسب است

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در دیدار وزیر جهادکشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار کرد: مازندران لنگرگاه تولید موادغذایی کشور است و در تولید طیور، گوشت قرمز و آبزیان، لبنیات قطب تولید هستیم و انتخاب مازندران توسط وزیر جهادکشاورزی برای بازدید و سفر بیانگر اهتمام ویژه به این بخش است.

وی افزود: امیدواریم این سفر در اعیاد اسلامی و تقارن با ایام‌ مبارک و در آستانه ورود به ماه‌محرم، منشأ خیر، به برکت خون شهدا و امام حسین(ع) باشد.

* خرید تضمینی گندم و برنج، کشاورزان را دلگرم‌ می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم با تبریک روز مباهله و اعیاد گذشته و بزرگداشت ماه محرم الحرام در سخنانی گفت: از حضور وزیر جهادکشاورزی قدردانی داریم که اولین سفر استانی خود را از مازندران شروع کردند.

محمدی‌لائینی اظهار کرد: روزگاری مازندران قطب کشاورزی بود اما حالا با توجه به مشکلات بخش کشاورزی، باید نگاه دقیق‌تری به این بخش داشته باشند.

وی افزود: طرح جامع آب مسأله مهمی است که در جمع‌آوری روان آب‌ها کاهل هستیم و اگر سد هراز و گلورد که نیمه‌کاره هستند به اتمام برسد از ۱۲ درصد به ۳۰ درصد خواهیم رسید و با لایروبی آب‌بندان‌ها که ۲۰۰ میلیون متر مکعب به آب می‌افزاید، می‌توان به وضعیت پایدار آب رسید.

امام جمعه ساری گفت: دانش‌بنیان کردن کشاورزی هم مازندران با آنچه باید فاصله دارد و انتظار است که در این بخش با کمک وزارت جهادکشاورزی تلاش و برای امنیت غذایی اقدام شود.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با بیان اینکه الگوی کشت سال گذشته ابلاغ شد، اما در اجرا شاهد جدیت نیستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در برنج پرمحصول که مصرف آب فراوان دارد، باید بررسی‌های مختلف انجام و موارد بازبینی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآورشد: باید واردات برنج با موقعیت‌سنجی باشد و تا حداقل سه ماه بعد از برداشت برنج، از واردات جلوگیری شود.

محمدی‌لائینی گفت: شناسنامه‌دار کردن‌محصولات کشاورزی را کلید رمز صادرات دانست و توجه به صنایع تبدیلی و نظارت بر مصرف سموم، توجه به سند اراضی کشاورزی و تحقیقات کشاورزی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: خرید تضمینی گندم و برنج، کشاورزان را دلگرم‌ می‌کند و برای واردات هزینه‌های گزافی می‌شود و اگر به جای واردات گندم، گندم را به قیمت بالاتر از کشاورزان بخریم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

امام‌جمعه ساری گفت: در بخش صادرات، زیرساخت‌ها فراهم‌ نیست و با توجه به وجود همسایه هایی با ظرفیت بالا باید در بخش زیرساخت صادرات توجه شود تا ارزآوری مناسب داشته باشیم. 

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.