پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران در جذب بودجه‌ سفر دولت عقب‌ماندگی ندارد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه شنبه ۱۸ آذر ماه امسال که در سالن استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مباحث مهمی در این جلسه مطرح شد؛ یکی از موضوعات مهم پیرامون مسائل کلان استان بوده که طی جلسه با رئیس سازمان مدیریت کشور طرح شد و در رابطه با طرح‌های مهمی که هم ملی و هم استانی بودند، بحث شد و موانع پیش روی این طرح‌ها هم گفته شده است.

وی افزود: یکی از موانع نبود ماده ۲۳ برای بخشی از طرح‌ها بود که به دستور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ماده ۲۳ برای استان بعد از چند سال باز شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۶ مصوبه مهم در این رابطه داشتیم، اضافه کرد: باید بتوانیم راه‌ها و موانع پیش رو طرح‌های ملی و استانی را بازگشایی کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: یک‌‌سری طرح های ملی در استان مازندران داریم که متولی آن وزارت‌خانه‌ها هستند و علاوه بر اینکه در این جلسه مطرح شد تقاضا کنیم بخش‌های نظارتی این طرح‌ها را مجموعه استان برعهده بگیرند  تا بتوانند براساس نظارت هوشمند کارها را پیش ببرند.

وی با اعلام اینکه ۳ هزار پروژه در حال اجرا در استان مازندران داریم، تصریح کرد: مصوب کردیم سامانه نظارت هوشمند پروژه‌های عمرانی استان را ایجاد کنند که در این زمینه پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار بودند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سامانه نظارت هوشمند پروژه‌های عمرانی باید به‌عنوان داشبورد مدیریتی در اختیار مدیران قرار گیرد تا بتوانند نظارت برخط داشته باشند، یادآور شد: مازندران در حوزه اجرای مصوبات سفر پیشگام بوده است و هم در جذب بودجه‌ها براساس جدول زمان‌بندی عقب‌ماندگی نداریم.

حسینی‌پور اضافه کرد: همچنین اولویت‌گذاری طرح‌های بعدی سفر آینده رئیس‌جمهور بحث‌هایی مطرح شد و قرار شد کارگروهی در استان فعال شود میزان پیشرفت برخی از پروژه‌ها ممکن است ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد ولی ممکن است بیش از ۱۷ یا ۱۸ سال قدمت داشته باشند که ما بتوانیم قید زمان اجرای پروژه را هم اضافه کنیم و رسوبی که به لحاظ زمانی لحاظ کنیم تا انشالله جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.