پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران دارای عقب ماندگی تاریخی رفع نشده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اداری مازندران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: مازندران از استان‌های برخوردار بوده که این برخورداری موجب عقب ماندگی و محرومیت شد.

وی افزود: اشتغال و تولید ازنیازهای اصلی استان است و محور اساسی کشاورزی بوده که نیاز به توجه جدی در این بخش دارد.

اسلامی بیان کرد: همچنین مازندران با داشتن فارغ التحصیلان دانشگاهی افراد جویای کار زیادی دارد که با توجه به ظرفیت استان بر اساس منطقه آمایش سرزمینی نقشه راه توسعه پایه‌ریزی شد تا از توانمندی افراد استفاده شود.

اسلامی گفت: تلاش کردیم دربحث حمل و نقل جاده ای، زیرساخت جاده ای از خودرو به ریلی و هوایی ارتقا دهیم و برقی شدن راه آهن گرمسار اینچه برون از اقدامات خوب دولت بود.

اسلامی افزود: مازندران سه فرودگاه دارد که در بحث توسعه اقتصادی و صنعتی و گردشگری می‌تواند نقش ایفا کند. سرمایه‌گذاری خط هوایی اختصاصی استان رونمایی شد که می‌توانیم گام خوبی در این راستا برداریم.

وی بیان کرد: سال گذشته در زمینه اقتصاد دریا محور اسکله نفتی نکا آغاز شد که با اقدام مناسب و بجا بنادر ما از حالت رکود خارج می‌شوند که بندر امیر آباد ظرفیت اقتصادی آن افزایش یافت و برای زیرساخت حمل ونقل چهار برنامه توسعه ای داریم.

استاندار مازندران گفت: در دولت دوازدهم در بحث پایدارسازی تولید و اشتغال اقدامات خوبی شد که در ستاد تسهیل 500 میلیارد تومان از سرفصل های مختلف جهت خوداشتغالی‌، روستایی،فراگیر صنایع بود که برای ده هزار نفر اشتغالزایی شد همچنین ده هزارنفر بیمه بیکاری تیز داشتیم که تلاش کردیم از تعطلی واحدهای صنعتی پیشگیری کنیم و هفتگی برای واحدهای صنعتی پیگیری مسائل و مشکلات صورت می گیرد.

وی بیان کرد: صرفه‌جویی در آب و برق نیز مدیران دقت کنند و 150 مگاوات برق از مولد تامین کنیم و پمپ‌ها و ژنراتورها سرویس شوندتا به مردم فشار وارد نشود و آسیب نبینند تا از بحران عبور کنیم.

اقدام موثر وزارت ارتباطات در ریجیستری

عبدالله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز گفت: بحث رجیستری از اقدامات خوب وزارت ارتباطات جهت کنترل واردات گوشی‌های قاچاق بود و همچنین زیرساخت ارتباطی در شبکه اینترتت،آی تی و آی سی تی برداشته شد که رشد خوبی داشتیم.

وی بیان کرد: در برخی موارد سیاسی کارایی می‌شد که آنچه نیاز مردم است کمتر شفاف بود اما امروز با اقدامات خوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعتماد عمومی افزایش یافت و جلوی فساد گرفته شد.

رضیان گفت: مازندران دارای چالش زیادی است که بحث پسماند و زباله باید پیگیری بسیاری صورت گیرد که بحث زباله سوز در ساری و نوشهر پیشرفت خوبی داشت اما در شهرهای مختلف استان همچنان این مشکل به ویژه دربحث دفن زباله وجود دارد.

وی گفت: با توجه به حجم گردشگر در استان منابعی تامین شود تا این مشکل رفع شودو محور اقتصاد مازندران کشاورزی است که مهمترین مشکل ما بازار فروش محصولات است که نگاه ما مدیریت خوبی صورت گیرد تا بازار فروش محصولات به ویژه مرکبات اقدام شود.

رضییان افزود: مازندران باتوجه به جمعیت استان و ورودی مسافران و زیرساخت جاده ای مشکل دارد که جاده هراز تکمیل نشد.کندوان، سوادکوه، تهران شمال و لاین‌های داخلی مشکل جدی داریم که البته که برقی کردن ریل گرمسار به اینچه برون نوید خوبی دربحث حمل و نقل است.

معاون هماهنگی استاندار مازندران نیز با اشاره به گرامیداشت روز دهیار و شوراها افزود: شهرداران با اهتمام و برنامه‌ریزی در جهت عمران و آبادانی شهر هاو دهیاران درروستا گام بردارند.

حسن خیریانپور با اشاره به راه اندازی میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این امر با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم،جلوگیری از اتلاف وقت، پیشگیری از مفاسد وصرفه جویی در هزینه با استفاده از دولت الکترونیک در تمامی فعال شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به افزایش دمای هوا در استان افزود: در تابستان حضور مسافران و گردشگران در استان افزایش می یابد که مدیران و کارکنان نهایت اهتمام را در صرفه جویی داشته باشند تا شاهد قطعی برق نباشیم

وی بیان کرد: 130 میلیاردتومان تسهیلات جهت مشاغل خانگی سهم استان بود که 100 درصد این اعتبار جذب شد.

خیریانپور ازفدمانداران خواست جهت فعالسازی ستاد تنظیم بازار در شهرستان گام بردارند که نظارت بر بازار و رصد روزانه بازار موردتاکید است که برای افزایش بازرسان دستگاهای اجرایی با دستگاهای مرتبط هماهنگی و همکاری داشته باشیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.