پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست/شفافیت مهم‌ترین ابزار برای نظارت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی در نخستین نشست خبری بعد از شروع مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود، مجلس فعلی در بحث پیشرفت و عدالت که از رهنمون‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام در خصوص ریل گذاری مجلس برای پیگیری امورات مردم تأکید داشتند، افزود: رهبری در پیامی به نمایندگان اشاره داشتند که باید به وظایف خود مطلع باشند، ما در این دوره نظارت و شفاف‌سازی را در اولویت قرار داده‌ایم.

این مسؤول، مرکز پژوهش‌های مجلس را مهمترین بخش در خانه ملت دانست و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با داشتن کارشناسان خبره می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظارت قانونی داشته باشد در این دوره شاهد تغییرات اساسی در راستای مطالبات مردم خواهیم بود.

وی که در دولت دهم به عنوان نماینده دولت در مرکز مازندران فعالیت داشت برای نخستین بار قانون گذاری و نظارت در بهارستان را تجربه می‌کند انتظارات مردم را ارزیابی و عملکرد به موقع دیوان محاسبات دانست و خاطرنشان کرد: همزمان با مشخص شدن اعتبارات کشور نظارت هم باید انجام شود نه اینکه تفریغ بودجه سال 97 در سال 99 مورد ارزیابی قرار گیرد، این روش انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند.

*شفافیت مهم‌ترین ابزار برای نظارت

زارعی  یکی از برنامه‌های ضروری و اجتناب ناپذیر در مجلس یازدهم را بحث شفافیت دانست و گفت: شفافیت مهم‌ترین موضوع برای مقابله با فساد است.

*مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست

نماینده مردم ساری و میاندورود با اعلام اینکه علاقمند هستم در کمیسیون نظارت مجلس فعالیت داشته باشم، بیان کرد: مازندران حاشیه امن برای مدیران کم کار نیست.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از وقتم را در خدمت اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف مختلف خواهم بود، افزود: حرف درست و دقیق را از مردم باید بشنویم. برای پاسخگویی و خدمات رسانی باید خواب را از چشمانمان بگیریم.

زارعی به خدشه وارد شدن اعتماد بین مردم و مسئولان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: باید در سال هزار و 400 اعتماد مردم به مسؤولان را تا 50 درصد افزایش دهیم.

این مسؤول توسعه و پیشرفت مازندران را در ارائه برنامه و کارهای کارشناسی از سوی مسئولان را الزامی دانست و افزود: مازندران فرصت کارهایی که آزمون و خطا در آن باشد را ندارد.

وی مجمع نمایندگان مازندران را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افرادی همدل و با وحدت رویه معرفی کرد و یادآور شد: وجود منطقه آزاد در استان نیازمند کارهای کارشناسی است تاکنون این طرح برای بندر امیرآباد رد نشد نیازمند بررسی و  کارشناسی دوباره است.

زارعی توجه مجلس شورای اسلامی را به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال بررسی برنامه ششم هستیم برنامه هفتم کشور در حال طراحی است.

وی با اعلام اینکه مازندران در حوزه‌های زیرساختی ضعیف است تاکنون به توسعه کشاورزی، صنعتی و گردشگری نرسید، افزود: یکی از محورهای اقتصادی مقاومتی توجه به مسائل دانش بنیان است. اولویت کار مجلس یازدهم ایجاد فضای کسب و کار مناسب در صنعت، گردشگری و کشاورزی است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی دریا و ساحل را برای توسعه اقتصادی مازندران ظرفیت قابل توجه دانست و گفت: حدود 500 هکتار از اراضی ساحلی ساری و میاندرود در اختیار دستگاه‌های دولتی است تاکنون در آزادسازی کامل سواحل موفق نبودیم.

*زباله مازندران پروژه ملی است

وی با اعلام اینکه مازندران همچون سایر استان‌های شمالی با مشکل پسماند مواجه است، اظهار کرد: زباله پروژه‌‌ی ملی است نمی‌توان به فرمانداران تفویض اختیار کرد.

زارعی با اعلام اینکه مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد توزیع اعتبارات عمومی استان را عادلانه نمی‌دانیم افزود: بنا به قولی که به مردم ساری داده شد امیدواریم تا پایان شهریور به نتایج مطلوبی در حل معظل پسماند برسیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شوراس اسلامی در پایان این نشست خبری رسانه‌ها را مؤثرترین دستگاه نظارتی در شناسایی حیاط خلوت برخی از مدیران دانست و گفت: پرسشگری وظیفه رسانه‌ها است و ما هم موظف به پاسخگویی هستیم.

 /۸۶۰۴۸/ع

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.