پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| توزیع شیر رایگان در مدارس مازندران آغاز شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی شیر با هماهنگی انجمن غذایی و دارویی مازندران و مشارکت واحدهای تولیدی فرآورده‌های لبنی این استان برای سومین سال متوالی توزیع شیر بین شهروندان مازندرانی‌ توزیع شد.

مدیرعامل انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران  امروز در حاشیه این مراسم توزیع با اعلام اینکه اکنون پاشنه آشیل صنایع غذایی در حال رکود است و در هر چیزی برای صنعتگران اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این موضوع در کلان مشاهده می‌شود با توجه به اینکه امروز در شریانی هستیم که در زنجیره غذایی ما یک گیر بسیار بزرگ در امر توزیع غذایی است.

اسماعیل خاتمی‌مقدم با بیان اینکه حدود 50 درصد فاصله مصرف غذایی می‌اندازد که ارزش افزوده را ایجاد می‌کند و این امر بیشتر از این قابل درک نیست، افزود: طی سال‌های اخیر ب رعنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شده اما نگاه دقیقی بر دیگر موضوعات وابسته به این عنوان نشده است و اینکه کجا را باید نگاه کنیم.

وی ادامه داد: در جهت حمایت از صنایه همه باید گام برداشت اگر چه اندازه این کیک هر لحظه کوچکتر می‌شود به جای اینکه بزرگتر شود.

خاتمی‌مقدم با اشاره به توزیع شیر رایگان از سومین سال متوالی این توزیع در بین مازندرانی‌ها به منظور افزایش سرانه مصرف شیر در این استان بیان و عنوان کرد: شیر تقریبا کامل‌ترین ماده غذایی است که 9 ماده مغذی اساسی که همه آن‌ها برای بدن لازم و ضروری هستند را به تنهایی دارد.

مدیرعامل انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با تاکید براینکه تاکنون تلاش‌های زیادی برای افزایش تولید شیر در جهان صورت گرفته اما باید گروه‌های اجتماعی بیشتر برای فرهنگ‌سازی اهمیت مصرف و معایب مصرف نکردن شیر و دیگر فرآورده‌ها تلاش کنند، گفت: امسال نیز به منظور ارتقاء سرانه مصرف شیر توزیع شیر انجام شده که با حضور چندین نشان برتر تولیدی صنعت شیر و لبنیات مازندران با عرضه محصولات تولیدی آنها و اختصاص بخشی از تولیدات آنها انجام شد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.