پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران تامین کننده ۵۰ درصد مواد موثر آنتی‌بیوتیک کشور است/ فراهم بودن امکانات سرُم‌سازی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران ضمن گرامیداشت هفته بسیج، نیاز کشور را برای توسعه یافتگی تفکر بسیجی دانست و اظهار کرد: با تفکر بسیجی در جبهه مقاومت به پیروزی رسیدیم.

استاندار مازندران تامین دارو با بهره‌گیری از توان داخل کشور را نشات گرفته از تفکر بسیجی به منظور رفع تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دشمن با استفاه از حربه‌های مختلف به جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی پرداخت در بخش رسانه‌ای و سایبری شاهد روایتگری دروغ از آنان هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن بحث کمبود دارو در کشور را یکی از عوامل نارضایتی مردم مطرح می‌کند. این در حالی است که خودشان دارو را در لیست تحریم‌ها قرار داده و از طرف دیگر خود را مدافع زندگی و آزادی مردم می‌دانند.

 

حسینی‌پور با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها در تامین بسیاری از داروهای بیماری صعب‌العلاج دچار مشکل شده‌ایم، افزود: ۵۰ درصد مواد موثر آنتی‌بیوتیک کشور از شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران که در مرکز مازندران مستقر است تامین می‌شود. این شرکت داروسازی در اهداف درازمدت قصد دارد زنجیره تولید را تکمیل کند.

وی با اعلام اینکه مازندران در تامین امنیت غذایی و دارویی کشور پیشتاز است؛ ظرفیت تولید گیاهان دارویی را هم دارد، گفت: در مازندران سیاست گذاری در بخش اقتصاد روستا است. وجود ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در این استان تولید داروهای گیاهی می‌تواند مانع خروج ارز از کشور، ایجاد اشتغال، پویایی اقتصادی و تولید ثروت در روستاها و منطقه شود.

استاندار مازندران تشکیل کارگروه تولید گیاهان دارویی در هلدینگ داروسازی ایران را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: یکی از مباحث پدافند غیرعامل خودکفایی در همه بخش‌های تولیدی است.

وی بانک رفاه و صادرات را مکلف به تامین سرمایه در گردش شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران کرد و گفت: یکی از اهداف ما در بازدیدها شناسایی نیازها و رفع کاستی‌های واحدهای تولیدی است. شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران در امنیت داروی کشور نقش موثری دارد. نمی‌گذاریم نیازهای این واحد تولیدی به تاخیر بیفتد.

حسینی‌پور اجرای طرح توسعه را اولویت شرکت تولید آنتی‌بیوتیک ایران دانست و اظهار کرد: با امکاناتی که در مازندران فراهم است سرُم‌سازی می‌تواند تامین کننده نیازهای داخل کشور و کشورهای همسایه باشد.

وی با استناد به آماری که از دستگاه‌های معتبر کشوری صادر شد اعلام کرد: مازندرانی‌ها در کشور از ضریب هوشی بالایی برخوردارند. بیشترین بیکاری متعلق به فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توسعه خط تولید شرکت داروسازی در استان می‌تواند به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کند، خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره تولید دارو در شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.