پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران به‌عنوان مقصد و مسیر گردشگری باید به توسعه برسد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، استان مازندران از نظر طبیعت و جاذبه‌های گردشگری چیزی کم ندارد اما موضوع مهم اینکه در زمینه گردشگری آنچنان که باید در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

برای استانی همانند مازندران که باوجود دارا بودن ظرفیت‌ها هنوز در جایگاهی که باید قرار نگرفته، نسخه‌های مختلفی پیچیده شده که یکی از این نسخه‌ها طرح جامع گردشگری است که امیدواریم این مهم همان نسخه شفابخشی باشد که استان مازندران در قرار گرفتن در مسیر توسعه به آن نیاز دارد.

حسین ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نبود طرح جامع گردشگری یکی از مشکلات در استان بوده که برای رسیدن به نقطه تعالی بحث تصویب طرح جامع گردشگری در دستور کار قرار گرفت.  

وی افزود: قبلا بحث طرح جامع گردشگری داشتیم اما به‌صورت تجمیعی و واحد نبود که در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ورود پیدا کرده است. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: سه شرکت در این طرح شرکت کرده که باتوجه به ملاحظات، دانشگاه مازندران برنده این طرح شد و در مهلت قانونی ۱۲ جلد این طرح را اصلاح و نسبت به رفع اشکال اقدام کرد.

ایزدی گفت: البته وعده ما تا پایان سال بوده اما یک سال قابل تمدید است که در این صورت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقاضا خواهیم کرد. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: گردشگری در مازندران منحصر به فصل و روز خاصی نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری مازندران تصویب شد، گفت: استان مازندران به‌عنوان مقصد و مسیر گردشگری باید به توسعه پایدار برسد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه هر فصل زیبایی خاص خود را دارد، تصریح کرد: برگ‌ریزان و جنگل‌های هیرکانی در فصل پاییز منحصربه فرد است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بحث گردشگری، ساماندهی مراکز گردشگری با توسعه بوم‌گردی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: مازندران مقصد گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری به این استان سفر می‌کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.