پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران برای مقابله با کرونا ۸۶۰ میلیارد ریال بودجه گرفت

0

دکتر محمدمهدی ناصحی عصر روز یکشنبه در گفت و گو تلفنی با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : ۵۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران قرار داده شد که ۴۲۰ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۱۴۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی بابل شد.
رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : علاوه بر این با پیگیری سازمان بیمه سلامت نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران برای این کار اختصاص یافت.
دکتر ناصحی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد انتقاد برخی شخصیت ها در درمانگران مازندران در باره وجد تبعیض در تخصیص اعتبارات مقابله به کرونا به مازندران در مقایسه با استان های همسایه شمالی ، گفت : اختلافی در پرداختی بین ۲ استان مازندران و گیلان که ظاهرا مورد توجه برخی قرار گرفته ، وجود دارد و هنوز میزان دریافتی مازندران به حد استان گیلان نرسیده است.
نماینده وزیر بهداشت در مازندران افزود : در هفته جاری نشستی با دکتر نوبخت  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این مورد در تهران خواهم داشت و این مسایل را پیگیری خواهم کرد.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، تاکنون یکهزار و ۲۰۶ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک هزار و ۱۲۸ نفر بیمار مشکوک نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی این خطه شمال کشور بستری هستند.
علاوه بر این ، یکهزار و ۵۲۴ بیمار مشکوک نیز در سه هفته ای که مازندران درگیر ویروس کروناست از بیمارستان و مراکز درمانی پس از  بهبودی مرخص شدند و ۶۲ نفر نیز جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

زنگ خطر شیوع کرونا در مازندران از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.