پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| امید ملت ایران به غربی‌ها خوش‌بینانه نیست

0

️سرهنگ پاسدار محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در موضوع برجام اظهار داشت: گفت‌وگوهای برنامه جامع اقدام مشترک این اصل را به اثبات رسانید که امید به وعده‌های غربی‌ها سودی را نصیب کشور نمی‌کند و آن چیزی که می‌تواند موجب تعالی میهن اسلامی شود تکیه بر توان داخلی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با صبر و تحمل مثال زدنی خود که در برجام به خرج دادند توانستند این فهم را به جامعه تزریق کنند که اعتماد به غربی‌ها هرگز نتیجه بخش نخواهد بود.

محمدی گفت: مقام معظم رهبری با بازگذاشتن دست دولت و تیم مذاکره کننده در موضوع مذاکرات در وهله اول، کشور را برای سال‌های آینده از گزند افراد و جریاناتی که راه علاج رفع مشکلات را در گرو تعامل با آمریکایی ها می‌پنداشتند بیمه کردند و در وهله بعد سبب پیروزی رویکرد انقلابی بر رویکرد منفعلانه شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکنون که همه جهان شاهد بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام هستند، برخی‌ها با چرخش به سوی اروپایی‌ها، کماکان چشم امید به غربی‌ها دارند که اگر چنین چیزی را دنبال کنند مطمئناً چیزی نصیب کشور و مردم نمی‌‌شود.

محمدی با بیان اینکه آن چیزی که تنها راه علاج مشکلات کشور است، نگاه به توانمندی‌های داخلی است گفت: شعار ما می‌توانیم نگاهی است که همه باید آن را سرلوحه کاری خود قرار دهند و اگر خلاف این مشی عمل شود، یقینا چیزی جز شکست در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رهبر حکیم انقلاب از ابتدای مذاکرات هسته‌ای عدم خوش‌بینی خود نسبت به برجام را اعلام کرده بودند، ابراز داشت: رهبری در ابتدای شروع تحریم‌های گسترده غرب از چند سال پیش، نسخه اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از تنگناهای به وجود آمده می‌دانستند ولی با کم توجهی مسئولان کشور دچار مشکلات عدیده‌ای شد.

محمدی با بیان اینکه روزی گفته شد که برجام یک توافق برد برد محسوب می‌شود ولی امروز مردم در عمل چیز دیگری را شاهد هستند گفت: از ابتدا دلسوزان و دغدغه‌مندان واقعی مردم، نتایج بی ثمر برجام را پیش‌بینی می‌کردند ولی با بی‌مهری‌های فراوان روبه‌رو شدند که البته عبرتی که امروز برای همگان در برجام روشن شد، از آن می‌توان به عنوان بزرگترین دستاورد اعتماد به غرب نام برد.

انهای پیام/ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.