پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران از لحاظ خونی به هیچ استانی وابسته نیست/ کمک هزار واحدی خون به استان‌های دیگر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اظهار کرد: اهدا و جمع‌آوری نگهداری و همچنین در اختیار مردم قرار دادن در سلامت و صحت خون و فرآورده‌های خونی مهم است و خبرنگاران نیز همین وظیفه را در بحث اخبار برعهده دارند و می‌توان گفت واقعا اثرگذاری خبر در همه زمینه‌ها ملموس است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان مازندران مناسب ولی شکننده است، افزود: ما حوادث را از سیل گرفته تا برف و زلزله و تصادفات نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم همچنین برخی ایام از جمله فصل کشاورزی موجب شده در جمع‌آوری و اهدای خون دچار مشکل شویم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به نگرانی از مراجعه پایین در زمینه اهدای خون بانوان، تصریح کرد: البته در کنار فرهنگ‌سازی باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

محمدی‌فیروزجایی یادآور شد: در حال حاضر تلاش داریم تا باراولی‌ها بیشتر وارد صحنه شوند و در همین زمینه افزایش حوزه‌های خونگیری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه الان وضعیت ذخیره خون بین ۸ تا ۹ روز است، بیان کرد: ۱۱ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار در امر خونگیری در استان فعالیت دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ۱۴هزار بیمار خاص در استان داریم که مستمر خون دریافت می‌کنند، اظهار کرد: مازندران از لحاظ خونی به هیچ استانی وابسته نیست ولی امسال هزار واحد خون به سایر استان‌ها کمک کردیم.

محمدی‌فیروزجایی با اشاره به وجود دو مرکز ارسال پلاسما در مازندران، یادآور شد:  فرآورده‌های مختلفی از خون تهیه می‌شود که در اختیار مردم قرار می‌گیرد تقاضای ما این است.

وی گفت: بهترین راه جمع آوری خون اتوبوس‌‌های سیار خون است که در این زمینه نیاز داریم خیران ورود پیدا کنند باید همه دست به دست هم دهیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.