پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش‌های فنی و حرفه ای در مازندران بومی‌سازی شود

0

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور امروز در دیدار رئیس و کارکنان فنی و حرفه ای بابلسر با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با کار آفرینی و مهارت آموزی محقق شده و پویایی اقتصادی جامعه را به همراه دارد و باید در اولویت برنامه‌ها باشد چرا که افزایش نیروی انسانی کارآمد منجر به پویایی اقتصاد و افزایش تولید و خدمات خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید از حاشیه بیرون آمده و در متن قرار بگیرد و دولتمردان نیز توجه جدی به این سازمان داشته باشند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به حضور و فعالیت خیران در عرصه‌های اجتماعی مختلف، ورود آنها در حمایت از این سازمان را خواستار شد و گفت: خیران باید برای حمایت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای ورود کنند و صدقات جاریه و خدمات ماندگار خود را با حمایت از این سازمان دنبال کنند.

وی با تاکید بر بروز رسانی آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: برای پرورش نسل کارآمد و پویا باید راه‌های افزایش مهارت جوانان را گسترش داد که مهم‌ترین و موثرترین قشر برای کسب مهارت دانش آموزان و دانشجویان هستند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه جوانان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای در واقع استعداد خود را در مسیر خدمت به جامعه به کار می‌گیرند، تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه ای با همکاری آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی جوانان نقش بسزایی دارند و می‌توان با آموزش و ارتقا درک اجتماعی عموم  و هدایت درست تحصیلی اشتغال پایدار ایجاد کرد.

قلی پور با اشاره به اینکه در صورت تربیت نیروی کارآمد و مهارت محور علاوه بر بالا رفتن بهره‌وری مشاغل  مشکل بیکاری برطرف می‌شود؛ مهم‌ترین ثمرات این اتفاق را کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید مطابق با نیاز بازارکار و نیاز سنجی منطقه و تقاضا محور  باشد و بر اساس نیاز بازار کار باشد.

وی اشتغال پایدار را مهم‌ترین عامل پویایی اقتصاد دانست و بر ضرورت مدرک‌زدایی در و گرایش نداشتن به مدرک و ارتقای کیفیت آموزش مهارتی بیش از گذشته تاکید کرد و یاد آور شد: رشد و توسعه اقتصادی به توسعه اشتغال وابسته بوده و در این میان مهارت آموزی و کارآفرینی نقش بسیار برجسته دارد و ارتقای دانش مهارتی افراد سهم بسزایی در کاهش بیکاری جامعه دارد و به توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک می‌کند.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر اینکه کارآفرینی و مهارت آموزی مهم‌ترین منبع اشتغالزایی است و اثر مطلوبی بر رشد اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد، تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای باید بومی‌سازی شده و مطابق با نیاز بازارکار و نیاز سنجی منطقه و تقاضا محور  باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.