پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| آمریکا تکیه‌گاه خوبی برای کشورهای منطقه نیست + فیلم

0

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر در پاسخ به این پرسش که پس از خروج آمریکا از برجام کشور در حوزه دیپلماسی چگونه اداره می‌شود اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با اینکه کشور تحریم بود و حداقل صادرات نفتی را داشتیم اما سخت‌ترین شرایط را با اتحاد ملت، دولت و مسئولان با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: امروز کشور در مقایسه با اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس از نظر اقتصادی و از بعد دفاعی در شرایط بهتری قرار دارد و ما می‌توانیم در این عرصه پیروزی بیشتری به دست بیاوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث رشد و توسعه مسائل هسته‌ای توانمندی‌های خوبی در کشور وجود دارد تصریح کرد: این توانمندی وجود دارد که اگر امروز اراده کنیم در مدت کوتاهی به 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم در کشور دست پیدا کنیم.

نانواکناری تصریح کرد: ما می‌توانیم در بحث پروتئین، گندم، برنج و مسائلی که توانمندی‌های آن در کشور وجود دارد در مسیر خودکفایی گام برداریم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولیدات داخلی، افزود: اگر دولت و ملت دست در دست یکدیگر به این مسئله توجه کنند ما کمترین نیاز را به خارج داریم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: ما به سهولت می‌توانیم از این بحرانی که دیگران دارند برای کشور ایجاد می‌کنند عبور کنیم و کشور را به نحو شایسته اداره کنیم.

نانواکناری ادامه داد: اگر این شرط لحاط شود که دولت با مردم و مردم با دولت دست در دست یکدیگر بگذارند و اتحاد و همزبانی و همدلی در کشور ایجاد شود ضمن اینکه از این گذر عبور می‌کنیم بلکه قدرتی خواهیم بود برای منطقه که امنیت را در منطقه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: منطقه ما نیاز به بیگانه ندارد و کشورهای منطقه باید دست از بدعهدی‌های خود بردارند و مطمئن باشند آمریکا تکیه‌گاه خوبی برای آنها نیست.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با همفکری، همدلی و همراهی کشورهای همسایه آرامش، امنیت و توسعه اقتصادی را در منطقه ایجاد کنیم.

مصاحبه از هومن رمضانیان

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.