پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی‌ها حدود ۱۶.۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

0

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد مازندران ، این مبلغ ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این گزارش ، ۴۱۵هزار خانوار مازندرانی مشترک صندوق صدقات کوچک خانگی هستند و ضریب نفوذ صندوق صدقات هم در این استان ۴۱ درصد است.

همچنین به طور کلی ۴۳۲ هزار صندوق صدقه کوچک ، متوسط و بزرگ هم در سطح استان وجود دارد.

علاوه بر صندوق صدقات ، شهروندان مازندرانی می توانند از طریق تلفن همراه باشماره گیری #۱*۲*۰۱۱*۸۸۷۷* صدقه خود را پرداخت کنند.

کمیته امداد مازندران اعلام کرد که صدقات جمع آوری شده در بخش های تامین جهیزیه، مسکن، معیشت، درمان، تحصیلی، فرهنگی، اشتغال برای مددجویان تحت حمایت هزینه می شود.

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات 

بر اساس این گزارش ، همچنین مردم مازندران در ۹ ماهه امسال ۱۶ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد بیشتر است.

کمتیه امداد مانزدران با اعلام این که زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های حمایتی و معیشتی نیازمندان و همچنین تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه برای مددجویان تحت حمایت هزینه شد ، علت افزایش آن نسبت به سال گذشته را هم ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام‌جمعه و فرماندار اعلام کرد.

هم اکنون یکهزار و ۴۰۰ شورای زکات روستا در مازندران تشکیل شده است. برابر مقررات کمیته امداد ، زکات جمع آوری شده در روستاها برای همان روستا در بخش های مختلف هزینه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.