پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندرانی‌ها سال گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد تومان مالیات دادند​

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی و دریافت مالیات در استان مازندران، اظهار کرد: مالیات به عنوان یکی از منابع مهم درآمدی دولت تبدیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها،تصریح کرد: دولت برای پوشش هزینه‌ها نیاز به درآمد مالیاتی داشته و یکی از منابع درآمدی دولت برای پوشش هزینه‌ها است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با اشاره به وظیفه دیگر نهادهای دولتی در دریافت مالیات،گفت: با وجود بهره‌مندی ارگان‌ها و نهادهای مختلف در وصول مالیات تنها هستیم.

وی میزان درآمد مالیاتی و عوارض استان مازندران را بیش از ۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافتی از مازندران به خرانه دولت واریز شده و مبلغ ۹۲۴ میلیارد تومان عوارض ارزش افروده وصول شده در اختیار شهرستان‌ها به ویژه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های مختلف استان مازندران قرار گرفته است.

اسلامی با اعلام اینکه از محل ۹۲۴ میلیارد تومان عوارض و ارزش افزود: ۱۴۲ میلیارد تومان در اختیار شهرستان ساری،۱۴۸ میلیارد تومان شهرستان بابل،۱۱۲ میلیارد تومان شهرستان آمل و نیز ۸۶ میلیارد تومان به شهرستان قائمشهر اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سهم شهرداری ساری از محل ارزش افزوده و عوارض دریافتی اداره کل مالیاتی استان مازندران ۹۷ میلیارد تومان، شهرداری بابل ۷۰ میلیارد، شهرستان آمل ۶۶ میلیارد و شهرستان قائمشهر ۵۷ میلیارد تومان بوده است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دارید این مبالغ در چه مسیری هزینه شده است،گفت: به دلیل اینکه قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد که سرفصل خاصی برای هزینه کرد این اعتبارات تعیین نشده از نحوه هزینه کرد آن اطلاعی نداریم.

وی در ادامه با اعلام اینکه درآمدهای مالیاتی استان مازندران نسبت به سال گذشته ۱۰۵ درصد تحقق یافته است، افزود: در کسب مالیات ۳۵ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران میزان درآمد پیش‌بینی شده امسال را ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از اعظمی از پیش‌بینی‌های مالیاتی استان محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعیین مهلت ۳۱ خردادماه سال جاری برای تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی مودیان مالیاتی،گفت: در صورت عدم تسلیم اظهارنامه تا پایان مهلت تعیین شده برابر قانون با افراد رفتار می‌شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته ۲۵۷ هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت کردیم،گفت: حدود ۱۸۸ هزار نفر از افراد مشمول تبصره ۱۰۰ شده و ۷۳ درصد در قالب تبصره ۱۰۰ اظهار نامه داده و مالیات تعیین شده را پذیرفتند.

اسلامی با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار مودی جدید شناسایی کردیم،گفت: با توجه به افزایش وصولی و درآمد همه تلاش ما این است که از مودیان خوش حساس مالیات مضاعف دریافت نکنیم.

وی بیشترین شکایات عدم اجرایی قانون مالیاتی را در بخش پزشکی اعلام کرد و افزود: هزار و ۲۱۸ گزارش مردمی نسبت به اعلام تخلفات از جانب مردم داشتیم که حدود ۳۵ درصد تخلف کردند که برابر قانون به پرونده‌های آنها رسیدگی می‌شود.
پایان پیام/۸۶۰۰۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.