پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران|نبود مکان مناسب برای دپوی زباله مشکل لاینحل آملی‌ها

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، بحث زباله و دفن و دفع آن در شهرهای مرکزی استان مازندران در محلی به نام عمارت آمل دغدغه اساسی شده که سال‌های اخیر و با گذشت دو دوره از انتخابات و فعالیت شورای شهر دستور کار قرار گرفته است.

دغدغه‌ای که با درگیر کردن و به‌کارگیری از خبرنگاران معضل آن را به گوش مسئولان کشوری رسانده تا برای ساخت کارخانه زباله‌سوز تصمیمات مهم و اثربخش گرفته شود.

رسانه‌های شهرستان آمل از ابتدای حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی اعم از دانشگاه آزاد و شرکت جی سی جی تا واگذاری زمین پاساکش از سوی اوقاف کشور به شهرداری آمل حضور فعال داشته تا برای معضل زباله شهرهای مرکزی تعیین تکلیف شود اما در کاری تقریباً پایانی این پروژه مهم با حضور دادستان کل مازندران در بازدید از محل بدون حضور و دعوت از خبرنگاران بوده است.

این عدم دعوت از سوی روابط عمومی شهرداری و سازمان پسماند با پیگیری اصحاب رسانه به پاسکاری بر میزبانی فرمانداری ویژه آمل ختم شد تا خبرنگاران در بازدید حضور نداشته باشند.

با توجه به اینکه عمارت منطقه‌ای از کوه زباله با شیرابه‌های خطرناکی به سمت رودخانه بزرگ هراز علاوه بر تهدیدی برای محیط زیست  نگرانی آب جهت تامین محصولات کشاورزی شهرهای مرکزی استان را به دنبال آورده تا در سال گذشته با حکم دستگاه قضایی جلوی انتقال زباله‌ها به سمت عمارت گرفته شود.

اگر چه با وجود جلوگیری از این اقدام در جلسات متعدد از سوی مسئولان استانی و انتخاب زمینی در منطقه پاساکش به منظور ساخت کارخانه زباله‌سوز گامی اساسی بر برطرف کردن این معضل برداشته شد تا دوستداران محیط زیست بر نگرانی‌هایشان کاسته شود اما رسانه‌ای دعوت نشد تا از نتیجه نهایی این بازدید مسئولان استانی و شهرستانی اطلاع‌رسانی کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.